E-shop s módou STROPS je slovenský startup, kterému se nedávno otevřely dveře do světa velkého byznysu – v porovnání s konkurencí – neobvyklým způsobem. Zainvestoval totiž pouze do jediného marketingového kanálu a spolehl se výhradně na Facebook Ads.
Co kampaň přinesla?
- o 31 % více konverzí
- 2x vyšší ROI
- o 50 % nižší CPC
Příběh
STROPS je slovenský e-shop zaměřený na módu. Považují se za ambiciózní společnost, která dychtivě zkouší nové věci. Jejich cílem je zpřístupnit módu všem lidem v Evropě. Přestože v současnosti dodávají zboží do 9 evropských zemí, stále mají méně než 50 zaměstnanců. Ví, že jako startup je těžké probojovat se na výsluní a že pokud chcete uspět, musíte dávat lidem produkty s přidanou hodnotou a správně optimalizovat reklamy.
Cíl kampaně
Zajímavostí je, že v rámci kampaně se e-shop soustředil pouze na jediný marketingový kanál. To jim poskytlo dostatek času, aby se na ni pořádně zaměřili. Mohli tak nejprve přemýšlet o lidech, kterým své produkty prodávají, a o jejich potřebách, namísto aby vytrvale trackovali cookies a řešili celou řadu výkonnostních ukazatelů. To se nakonec ukázalo jako krok správným směrem, neboť po pouhých 4 měsících, kdy kampaň běžela, dokázali na e-shop každý den přivést přes 75 000 lidí a jejich počet dodneška stále roste.
Řešení
Protože STROPS nabízí široké spektrum produktů v širokém cenovém rozsahu, rozhodli se vytvořit reklamy pro širokou cílovou skupinu v každé zemi a nechat na uživatelích, zda se rozhodnou nakoupit nebo ne. E-shop nejprve vytvořil kampaň za pomoci nativního nástroje Facebooku – Ads Manageru. To sice nějaký úspěch přineslo, ale bylo prakticky nemožné spravovat celý evropský region bez externí podpory, a to kvůli řadě problémů:
- Spravovat až 200 kampaní v 7 různých zemích je pro startup nadlidským úkolem.
- Kvůli nedostatku dat souvisejících s e-commerce nemohli kampaň dostatečně optimalizovat.
- Proces přípravy kreativy byl příliš náročný a časově vyčerpávající.
- Neznali příliš dobře reklamní nástroje Facebooku.
Proto se e-shop po určité době rozhodl využít možností platformy ROI Hunter, která patří mezi Facebook Marketing Partners zaměřujících se na reklamu.
„Vybrali jsme si ROI Hunter, protože má s pomocí e-commerce obchodům dlouholeté zkušenosti a protože nám jej doporučil i samotný Facebook.“ – Peter Ciganik, CEO STROPS
Díky tomu e-shop překonal všechny zmíněné překážky a dokázal plně vést kampaň napříč všemi zeměmi. Integrace Google Analytics, kterou ROI Hunter nabízí, poskytla přesná výkonnostní data a vlastní Image Editor ušetřil spoustu času, který předtím strávili úpravami kreativ.
Takto vypadala kreativa reklam před použitím ROI Hunter a poté.
Hlavní strategie kampaně se zaměřila primárně na akvizici nových zákazníků na Facebooku. Pro kampaň v rámci jediného marketingového nástroje se rozhodli hned z několika důvodů. Samozřejmě můžete rozdělit rozpočet mezi více kanálů, ale pokud tak uděláte, často skončíte s tím, že se publikum bude překrývat napříč celým webem a žádný konkrétní kanál je nedovede k dokončení nákupu.
Bohužel pro marketéry je také těžké sledovat analytiky napříč kanály. Obzvlášť pro startup je velmi důležité, aby statisticky určil silné a slabé stránky. Díky akvizici na Facebooku tak e-shop mohl jednoduše sledovat výsledné transakce na jednom místě a přičítat je konkrétním reklamám.
V průběhu kampaně přišel e-shop s vlastním návodem, který se mu osvědčil:
- Soustřeďte se na masovou akvizici s menším remarketingovým publikem. Důležité je, aby se nestávalo, že dojde k překrytí akvizičního a remarketingového publika.
- Zkuste zacílit celé své publikum a přidat akvizici.
- Inspirujte své publikum – vytvořte reklamy s přidanou hodnotou.
Zdroj: roihunter.com
Díky datům získaných z Google Analytics se mohl e-shop soustředit pouze na ty efektivní reklamy a podle nich optimalizovat kampaň. Struktura reklam složená ze 4 vrstev udělala v inzerci pořádek a hodila se zejména ve chvíli, kdy kampaň cílila na více regionů zároveň. Automatická pravidla zefektivnila optimalizaci, manuály a online podpora umožnily soustředit se pouze na KPI a grafické šablony zaměřené na cross-selling, up-selling a DPA (Dynamic Product Ads) ušetřily čas a zvýšily ROI.
STROPS se také nedávno rozhodli zapojit remarketingové technologie, ale pouze jako sekundární marketingový nástroj. Zjistili totiž, že remarketing často zastiňuje výsledné konverze a akvizice nových zákazníků je velmi neefektivní. Klíčem k růstu je podle nich totiž akvizice spojená s inspirací. Pokud máte loajální zákazníky, nemusíte je každý den tlačit do dokončení nákupu.
Úspěch
Za pouhé 4 měsíce, po které kampaň na Facebooku běžela, se e-shopu podařilo rozšířit rozesílku zboží do 8 nových zemí. Zaznamenali také 31% nárůst v konverzích a 44% nárůst v počtu transakcí, které měly na svědomí pouze Facebook Ads. ROI byla 2x vyšší a CPC se podařilo snížit o polovinu, přičemž jeho průměrná hodnota byla €0,06 napříč 9 trhy.