Přehled trendů Internetu, který každoročně netrpělivě očekáváme a který zpracovala analytička investiční skupiny KPCB Mary Meeker, letos představuje několik zajímavých pohledů na data, která hýbou investičním technologickým trhem. Nás z obsáhlého reportu zaujaly především trendy ve vývoji online reklamního trhu, jednotlivých digitálních platforem a technologických inovací pro marketing.
Abyste se o nich dozvěděli ve stravitelnější formě i vy, shrnuli jsme je do následujících 15 bodů.
Celosvětová populace majitelů smartphonů i nadále roste. V roce 2015 byla překročena hranice 2,5 miliardy uživatelů chytrých telefonů, dramatický nárůst byl patrný především v oblasti pacifické Asie.
Tempo nárůstu se nicméně zpomaluje (28% meziroční růst v roce 2014, ale pouze 10% v roce 2015).
Zajímavý je především nárůst reklamních investic do hlavních digitálních platforem. I když Google v absolutních číslech s 30 miliardami dolarů v oblasti příjmů z reklamy v roce 2015 jednoznačně vede a zatímco ostatní platformy s 20 miliardami dolarů rostou pomaleji než Google, Facebook s ročními příjmy 8 miliard dolarů v roce 2015 roste více než 3x rychleji než Google a ztrátu na Google rychle dohání i ostatní (Google 18%, ostatní 13%, Facebook 59% meziroční růst).
Korelace mezi časem stráveném v daném mediatypu a příjmy z reklamy tohoto mediatypu ukazuje na to, že role tisku a televize je přeceněná a naopak investice do mobilní reklamy jsou podceněné. Zde report Mary Meeker odhaduje příležitost o velikosti 22 miliard dolarů pouze v USA.
Co se e-commerce trhu týče, v roce 2015 se s prodeji 340 miliard dolarů dostává nad 10 % celkového retail trhu v USA.
Rovněž se postupně stírají hranice mezi produktem, značkou a retailerem. Z produktů vznikají značky, ze značek retaileři a u retailerů vidíme vlastní produkty a značky. Zákazníci nakupují napřímo tam, kde jim to nejvíc vyhovuje.
Offline retaileři jsou tímto vývojem nucení prodávat online a online retaileři otevírají offline prodejny.
Díky možnostem hyperpřesného cílení v online médiích a především díky možnostem najít přesně a spolehlivě lidi s úmyslem nakoupit, se reklama posouvá z role otravného „rušiče“ pozornosti (například při přerušení sledovaného filmu) do role užitečné služby s relevantním sdělením, která pozornost naopak přitahuje.
Mezi sociálními sítěmi využívanými Millennials dominuje Facebook jak v dosahu, tak ve stráveném času (Reach vs. Time spent).
Je možné sledovat i silný nárůst objemu sdílení fotek za den prostřednictvím aplikací WhatsApp a především Snapchat. Facebook zde spíše stagnuje.
Messagingu dominují WhatsApp a Messenger společně s čínským WeChat.
Messenger začíná být zajímavý také pro obchod, především jako platforma pro nový trend nakupování – Conversational Commerce.
Co se týče reklamních investic, online v Číně překonal TV a rozdíl se zvyšuje (online aktuálně tvoří 42 % z celkových reklamních investic v Číně, v USA je to 39 %).
Roste také důležitost integrace dat z mnoha analytických nástrojů do jednoho nástroje a jednotné UI v rámci všech dat, které business vytváří.
Zákaznická data a Relationship Intelligence nad nimi umožňuje budovat vztah CRM se zákazníkem a identifikovat příležitosti k prodeji.
Chcete vědět podrobnosti? Podívejte se na celý report.