Všimli jste si, že v Insights vaší facebookové stránky přibyla nová záložka? Jmenuje se Místní a informuje o lidech, kteří se nacházejí v okolí vaší firmy.
Jak Facebook na podzim loňského roku slíbil, tak v letošním začátku léta udělal. Jako doplněk reklamního nástroje Local Awareness Ads totiž nyní zavedl podrobné subregionální přehledy o lidech, kteří se nacházejí poblíž vaší firmy, a o tom, co jsou zač.
Podmínkou zobrazení těchto dat je, že na facebookové stránce máte zveřejněnou adresu vaší firmy. Poté vám nová záložka nabídne grafické znázornění následujících analytik:
- demografické údaje – Dozvíte se věk, pohlaví a bydliště uživatelů a také vzdálenost, kterou k vám museli urazit.
- časy aktivity a špičky – Zjistíte informace o době, kdy je ve vašem okolí největší počet lidí. To může být například vodítkem pro úpravu otevírací doby nebo zavedení speciálních nabídek omezených konkrétním časem („happy hours“).
- úspěšnost reklam – Ověříte si, jaké procento lidí, kteří se nacházejí v okolí vaší firmy, oslovily vaše reklamy.
Kromě toho si můžete nastavit rádius, který upraví šíři okruhu kolem vaší firmy, i časové období, které chcete sledovat. Nová záložka vám také umožní porovnávat aktuální a předchozí období mezi sebou a odhalí nejrušnější doby v řádu konkrétního časového rozmezí a dní v týdnů.
Pokud se vám záložka Místní v přehledech nezobrazuje, zkontrolujte si, jestli jste na facebookovou stránku přidali adresu. Pokud ji přidáváte nově, může trvat zhruba 5 dní, než se přehledy zobrazí. Možná je to ale i tím, že jste zvolili příliš krátké časové rozmezí a malý rádius. Zkuste obojí rozšířit. Data se zobrazí, pokud v daném období a rádiu bude nejméně 100 lidí.