Chcete lépe porozumět nejnovějším trendům a změnám v prostředí sociálních sítí, které by vám mohly pomoci v marketingu? Společnost YouScan zanalyzovala více než miliardu příspěvků se zaměřením na značkový obsah a zjistila, které firmy a jak získávají na Facebooku a Instagramu na popularitě.
Studie přináší zajímavé podněty k zamyšlení a upozorňuje na nejdiskutovanější témata, nejzajímavější typy obsahu, lídry mezi značkami, analýzu sentimentu a další tipy, které by vám mohli pomoci při plánování.
Jaká zjištění tedy přinesla tato velká analýza?
- Osobní, profesionální a zpravodajský obsah jsou nejsdílenější typy obsahu na sociálních sítích.
- Nejdiskutovanějším tématem je politika, následuje za ní gaming a zdraví.
- Video obsah překonal obrázky, co se týče engagementu.
- 1,5 % word-of-mouth příspěvků obsahuje odkaz na externí zdroje.
- Reklama, obrázky s popisem a screenshoty jsou nejrozšířenějšími obrázky na světě.
- Influencer marketing a spolupráce se značkami jsou primárním důvodem, proč je reklama nejpopulárnějším vizuálním obsahem na sociálních sítích.
- Nejčastěji se na obrázcích zobrazuje umění, následuje móda, sport, fikce a přátelství.
- Instagram má největší míru sentimentu, a může být tak považován za nejpozitivnější platformu.