Instagram aktualizuje způsob hodnocení obsahu. Upravený algoritmus se více zaměří na původní tvorbu, kterou upřednostní oproti přesdíleným nebo upraveným příspěvkům.
Podle Instagramu si totiž tvůrci, kteří vytvářejí obsah od samého začátku, zaslouží větší uznání i prostor na sociální síti. Zároveň chce, aby byl ve feedu více zastoupený originální obsah, který je pro uživatele atraktivnější a zároveň přínosnější z hlediska engagementu.
Obsahu, který je pouze přesdílený a navíc zahrnuje viditelný vodoznak jiných platforem, snižuje Instagram hodnocení už od loňského roku.
Nově si posvítí i na takzvané agregátory obsahu, což jsou účty, které zveřejňují většinu obsahu z jiných účtů. Těm nyní rovněž sníží dosah. Dosavadní praktiky některých účtů, které sdílejí trendy příspěvky (například populární meme) jen proto, aby zvýšily engagement, tak přestanou být účinné.
📣 New Features 📣
— Adam Mosseri (@mosseri) April 20, 2022
We’ve added new ways to tag and improved ranking:
– Product Tags
– Enhanced Tags
– Ranking for originality
Creators are so important to the future of Instagram, and we want to make sure that they are successful and get all the credit they deserve. pic.twitter.com/PP7Qa10oJr
Nebude ovšem tak jednoduché určit, zda se jedná o originální obsah. Instagram proto vytváří klasifikátory, které předpoví, jak pravděpodobné je, že je daný příspěvek původní. Instagram sleduje také to, jestli se ve videích objevují stejní lidé nebo jestli dané video už někdy viděl. Pomocí toho se snaží určit původce a replikátory. Jedním z faktorů by mohl být například čas zveřejnění, i když ani to není zcela evidentní důkaz.
Ačkoliv může aktualizovaný algoritmus přinést spoustu pozitivního a podpořit snahy tvůrců, negativně by se mohl projevit například v oblasti UGC, která je nedílnou součástí marketingu některých firem. Celý proces je ale stále ve fázi testování a rozvoje a Instagram se hodlá všem aspektům i možným dopadům věnovat.