![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/touch-screen-1023967_640.jpg)
Společnost BuzzSumo zkoumala, jak by měly stránky na Facebooku postovat, aby maximalizovaly svůj výkon. V rámci studie analyzovala 777 milionů příspěvků stránek z roku 2018. Cílem bylo určit optimální délku příspěvku, jaký typ obsahu je oblíbený nebo kdy je nejlepší publikovat.
Organický dosah na Facebooku klesá, a proto se společnost BuzzSumo rozhodla prostudovat big data a najít odpověď, co by měly stránky dělat, aby získaly větší engagement příspěvků.
Minulé studie totiž ukazují, že jedním z nevýznamnějších faktorů v algoritmu je právě engagement. Příspěvky, které vykazují větší zájem uživatelů, jsou zvýhodněné a mají větší dosah.
Na základě analyzovaných 777 milionů příspěvků BuzzSumo zveřejnili následující výsledky:
1. Jaké typy příspěvků mají úspěch
Výsledky výzkumu ukázaly, že nejoblíbenějším obsahem je video, které zaznamenalo engagement o 59 % vyšší oproti jiným typům příspěvků. Video překonalo fotky o 73 %.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/facebook-engagement-stats-2018-1-1024x576.jpg)
2. Kratší videa jsou populárnější
Největší engagement přinesla videa o délce 3-5 minut. Na Facebook lze nahrávat videa až do délky 240 minut a o velikosti souboru 4 GB. Výsledky studie ovšem potvrzují, že oblíbenější jsou krátká videa. Optimální délka videa je podle výzkumu 3:00 – 3:20 minut.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/facebook-engagement-stats-2018-5-1024x576.jpg)
3. Jaké jsou nejčastější reakce na videa
Video obsah s sebou přináší emoce, které v uživatelích vyvolává. Nejčastější reakcí (emoji) ze zkoumaného vzorku byla love, která tvořila 46,8 % reakcí. Na druhém místě bylo haha s 34,1 %. Z těchto výsledků můžeme vyvodit, že emočně nebo humorně orientovaná videa drží mezi uživateli přední příčky popularity.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/2-20.png)
4. Kdy je nejlepší čas pro publikování
Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Každý trh a každé odvětví reaguje na příspěvky jinak, proto je důležité sledovat vaše statistiky zobrazování a podle nich pak přizpůsobit čas publikovaní.
Obecně lze však říci, že příspěvky, které zkoumané stránky publikovaly mezi 21. a 23. hodinou večer, měly největší engagement.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/facebook-engagement-stats-2018-2-1024x576.jpg)
5. Víkend s sebou přináší lepší engagement
Opět doporučujeme prostudovat vaše vlastní statistiky a případně je porovnat s výsledky výzkumu, jestli vaše publikum reaguje stejně.
Z analyzovaného vzorku měly největší engagement nedělní, sobotní a pondělní příspěvky. Neděle byla jednoznačně nejlepším dnem pro publikování.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/facebook-engagement-stats-2018-3-1024x576.jpg)
6. Jaký obsah uživatelé preferují
Facebook v minulosti studoval důvody, proč uživatelé sdílejí příspěvky, a výsledek zněl takto: „Potěšit ostatní cenným a zábavným obsahem; prezentovat sami sebe; rozvíjet vztahy; šířit informace o problémech, produktech a značkách“.
Výsledky výzkumu BuzzSumo ukázaly, že největší engagement zaznamenaly příspěvky, které dávaly uživatelům nějakou přidanou edukativní hodnotu, byly užitečné a obsahovaly call-to-action sdělení.
Zajímavé jsou i statistiky, které ukazují interakce u videí v souvislosti s určitým tématem. Zde vede obsah zaměřený na jídlo, módu/krásu a zvířata.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/17-08-VideoPostCharts-03-1-1-1024x640.jpg)
7. Kratší příspěvky jsou úspěšnější
Jak graf výzkumu ukazuje, největší engagement měly příspěvky o délce do 50 znaků. Samozřejmě toto pravidlo nemůžeme aplikovat globálně na všechna odvětví. Obecně lze ale tvrdit, že jsou oblíbenější kratší příspěvky, protože s rostoucím množstvím informací na internetu se snižuje chuť uživatele číst.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/bs_Facebook_20194.jpg)
BuzzSumo vám doporučuje provést zkušební období a následně porovnat výsledky u různých délek příspěvků. Jen tak zjistíte, co funguje zrovna pro vaše publikum a váš obor.
Zajímá vás víc? Projděte si kompletní výsledky výzkumu.