BALR. je mezinárodní značka zaměřená na luxusní životní styl, kterou založili profesionální fotbalisté a internetoví podnikatelé. Na dva dny, které jsou významné pro všechny online prodejce – Black Friday a Cyber Monday – chtěla značka zvýšit povědomí mezi cílovou skupinou a zároveň podpořit prodeje. Podívejte se, jak k oběma záměrům pomohly reklamy v Instagram Stories.
Na Instagramu již BALR. sledovalo více než milion uživatelů, a tak se zástupci značky obrátili na své Facebook account manažery a na nás, agenturu Hide and Seek, abychom společně dosáhli ještě lepších výsledků.
Díky předešlým úspěchům BALR. na Instagramu padla volba právě na formát Stories. Tam jsme také rozjeli kampaň, jejíž cílem bylo značku zviditelnit a zvýšit prodeje během rušného období mezi Black Friday a Cyber Monday. Obě události totiž mají své pevné místo mezi propagačními akcemi značky.
Časová osa kampaně
Kampaň odstartovala už den před Black Friday (BALR. mělo speciální 25% slevu na téměř všechny produkty ze sortimentu) a trvala až do Cyber Monday.
Už pár týdnů před Black Friday jsme ovšem na akci hojně upozorňovali, abychom kromě nejvěrnějších fanoušků zasáhli také co nejširší publikum, které se o značku zajímá a interaguje s ní. Už tehdy jsme použili, kromě ostatních placementů na Facebooku, také Instagram Stories.
Zacílení na nejrelevantnější uživatele
Reklamu jsme zacílili na různé skupiny uživatelů. Od těch nejvěrnějších zákazníků, kteří u nás v předešlých 180 dnech nakupovali, až po ty, kteří provedli nějakou interakci s naším obsahem na Facebooku nebo Instagramu. Díky takové segmentaci jsme mohli dát každé skupině určitou prioritu, podle toho lépe rozdělit rozpočet a nakonec i vyhodnotit kampaň a vidět rozdíly ve výsledcích podle cílových skupin. Samozřejmě jsme vyloučili ty uživatele, kteří u nás v minulých 5 dnech nakoupili, čímž bylo zajištěno, že už se zákazníkům akce nezobrazí.
Kampaně jsme zacílili na publika po celém světě, protože jsme věděli, že oslovíme pouze ty, kteří jeví o značku zájem, a tudíž zasáhneme jen uživatele, pro něž je naše akce relevantní. Přesto jsme však kampaně rozdělili podle geografických regionů, hlavně z toho důvodu, abychom mohli těmto regionům přiřadit i odpovídající rozpočet.
Hlavním cílem celé Instagram Stories kampaně bylo zasáhnout co nejvíce uživatelů, kteří se v minulosti zajímali o naši značku (reach). Dalším cílem byla jejich návštěva webu (engagement) a co je hlavní, také nákupy (konverze).
Ve spolupráci s BALR. jsme přichystali atraktivní formát – kinemagraf doprovázený textem o probíhající Black Friday akci, který uživatele nutil k přejetí prstem po banneru a tím i navštívení stránky. Reklama v Instagram Stories se osvědčila jako perfektní nástroj pro zásah cílové skupiny – nejen proto, že jsou zákazníci značky v drtivé většině na Instagramu aktivní, ale také proto, že taková reklama působí poutavějším a osobnějším dojmem. Reklama na celou obrazovku, která se zobrazovala mezi Stories od přátel či sledujících, pomohla vytvořit silné a bezprostřední spojení mezi uživatelem a značkou.
Překročili jsme KPIs a oslovili nové trhy
Kampaň běžela v období od 22. do 28. listopadu a dosáhla následujících výsledků:
- Zásah více než 1,5 milionu zaujatých uživatelů díky Instagram Stories, a to z celého světa, to znamená přes 2,5 milionu impresí za pouhých 5 dní během Black Friday – Cyber Monday.
- Celkové ROAS 12,6, mezi hlavní cílovou skupinou však dokonce 70.
- Zasáhli jsme 2x více uživatelů než v jakékoliv předchozí kampani, ať už na Facebooku, nebo Instagramu. To dokazuje, že Stories jsou extrémně populární a rozhodně tento formát obstál v našem záměru mít co největší zásah.
“Instagram Stories nám přináší výsledky splňující všechny naše cíle a jsou důležitou součástí našeho marketingového mixu.” – Thomas Van Mastbergen, Head of Digital Marketing, BALR.