V únoru Facebook ohlásil další velkou věc, která potěšila mnohé hráče na poli e-commerce. Dynamic Product Ads (DPA) začaly kombinovat to nejlepší z funkcí Facebook Exchange a přirozeného Facebook remarketingu využívajícího Website custom audiences. V ROI Hunter jsme tuto funkci převzali jako jedni z prvních a doladili ji vlastními nápady. Po pár měsících se vám rádi pochlubíme skvělými výsledky, kterých jsme dosáhli u jednoho z našich nejoblíbenějších klientů: BFashion.
- conversion rate 9,7 %
- o 40 % větší zisk než v předchozím měsíci
- o 30 % větší zisk než v AdWords
Jak DPA funguje?
Je to vlastně docela jednoduché. S implementovaným Facebook pixelem nastavíte custom event – zejména ID vašeho produktu (můžete zahrnout i další věci, jako je brand, transaction value, lifetime value zákazníka atd.). Pak byste měli mít připravený XML feed (Facebook vám dá několik možností, z nichž doporučujeme Google Merchant RSS 2.0). Pokud máte všechno připravené, jednoduše uploadujete feed a vytvoříte reklamy za použití templatu. V něm můžete použít informace automaticky převzané z feedu zahrnující název produktu, značku, cenu, obrázek a další. Facebook pak zacílí uživatele s produkty, které právě navštívili – a narozdíl od FBX tentokrát pokryjete i mobilní zařízení.
Jak DPA ještě zlepšit?
V případě BFashion jsme mohli použít skvělou funkci: App Links. Ty přivedou uživatele přímo do mobilní aplikace BFashion, pokud je má tedy nainstalované (v opačném případě uvidíte mobilní webové stránky). To nám dává příležitost pro cross-target těch samých uživatelů na jejich mobilním zařízení i desktopu. Nakonec jednoduše vytvoříte sadu reklam – Facebook rozezná, jestli je aplikace nainstalovaná, a přivede uživatele do příslušné lokace.
To by samo o sobě vytvořilo efektní mix, ale my jsme šli ještě o krok dál. Dobře jsme totiž věděli, jak důležité je mít mimořádný text a obrázek, takže jsme nepoužili pouze obrázky z původního feedu. Přímo do obrázku v reklamě jsme přidali cenu („běžnou“ a „aktuální“) a logo BFashion.
Standardní funkce ROI Hunter (propojení s Google Analytics a Automatic Rules) zjednodušily výběr správných produktů BFashion, zjistily pomocí A/B testu výkon každé reklamy a omezily méně výkonné položky.
Pojďme checknout výsledky!
Kombinací toho všeho jsme nakonec získali pozoruhodnou conversion rate DPA: 9,7 %. Díky tomu jsme oproti předchozímu měsíci dosáhli o 40 % většího zisku (pomocí DPA se prodalo více než 10 tisíc různých produktů) a o 30 % většího zisku než z AdWords – a to pořád mluvíme o Last touch attribution. Kdybychom vzali v úvahu i assisted conversions, dostali bychom dokonce ještě vyšší čísla. Použili jsme 63 různých kampaní a s těmi nejvýkonnějšími jsme dosáhli skutečně skvělé návratnosti investice.
Sečteno, podtrženo: Dynamic Product Ads nejsou jen další funkcí facebookových reklam – stojí rozhodně za implementaci. E-commerce společnostem totiž můžou přinést podstatně lepší profit. Kromě toho jsme si znovu ověřili důležitost skvělých vizuálů. Ani ta nejpreciznější práce s cílením totiž automaticky nepřivede pozornost publika. Módní průmysl je pro takovéhle kampaně obzvlášť ideální.
P.S. Mrkněte na video BFashion, kde se objevil i náš CEO :)