Nejstarší spořitelna u nás dokázala, že umí být inovativní. Opřela se do reklamy na Facebooku a výsledky kampaně byly vskutku obdivuhodné. Aby Česká spořitelna v kampani zasáhla zájemce o hypotéku, využila cílení na vlastní okruh uživatelů (Custom Audience). Ukázalo se, že to byl krok správným směrem. Banka totiž ve výsledku vygenerovala přes miliardu korun.
- 1 639 nových zákazníků
- 144,57 Kč za zákazníka
- 1 286 827 500 Kč v tržbách
Příběh
Znovuožívající realitní trh přiměl v červnu 2014 Českou spořitelnu, aby využila Facebook jako inovativní kanál prodeje hypoték. V čem byl háček? Nikdo nevěděl, jestli se Češi o tak závažnou věc budou vůbec zajímat online.
Cíl = prodat hypotéky online
Česká spořitelna nabídla nový produkt s garantovanou úrokovou sazbou 2,38 % ročně. Rozhodla se rozjet kampaň na Facebooku, aby zasáhla správné publikum, získala nové zákazníky a dosáhla většího podílu na trhu.
Klíčem k úspěchu bylo použití Facebook API technologií a povzbuzování lidí ke sdílení této nové hypoteční příležitosti. Vytvořili jsme tisíce velmi segmentovaných reklam a propagovali lidské příběhy. V podstatě jsme využili všechna dostupná data a technologie, které Facebook nabízí. – Lukáš Burda, Team Lead, Digital Marketing, Česká spořitelna
Řešení
Česká spořitelna šla do kampaně s promyšleným nápadem a začala šířit nové hypotéky skrze word of mouth. Počáteční nabídka byla roční úroková sazba 2,68 % až po 100 % hodnoty nemovitosti. Jakmile na tuto nabídku zareagovalo 250 lidí, sazba klesla na 2,38 %. Tenhle počin pak značně motivoval lidi, aby o kampani řekli svým přátelům.
Banka mezitím použila vlastní data k sestavení vlastního okruhu uživatelů. Posbírala na Facebooku lidi, kteří již jednu z jejích hypoték mají. Ty pak segmentovala podle toho, kolik let jim zbývá do splacení hypotéky, a vytvořila publikum podobné stávajícím zákazníkům (Lookalike Audience), aby na Facebooku našla lidi, kteří mají podobné charakteristiky. Na toto publikum cílila reklama, která vyzývala ke sjednání nové hypotéky. Dále si banka vytvořila vlastní okruh uživatelů z těch, kdo na jejích webovkách navštívil sekci hypotéky, ale neproběhla tu žádná konverze. I na tyhle potenciální zákazníky ušila reklamu na míru.
Nakonec si Česká spořitelna přibrala k ruce ROI Hunter, marketingového partnera Facebooku v oblasti reklamy. Ten měl za úkol dohlížet na celou propagaci pomocí API technologie. ROI Hunter spravoval publikum, promované příběhy a zejména A/B testování reklam. Tím zaručil, že se zákazníkům budou konstantně zobrazovat jenom ty nejefektivnější reklamy.
Úspěch
K testování a optimalizaci všech oblastí kampaně využil ROI Hunter i Google Analytics. A výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.
Během 2 týdnů v červnu 2014 nasbírala Česká spořitelna 1 776 žádostí, z nichž 1 639 označila za schválené. Potenciální klienty navíc zasáhla neuvěřitelně účinně, protože se zečtyřnásobil i počet zájemců o vkladní knížky. Částka vynaložená na jednoho zákazníka přitom byla 144,57 Kč. Suma sumárum, banka díky reklamní kampani na Facebooku získala ohromující tržby 1 286 827 500 Kč.