Citroën: Angry Birds získali téměř 1 000 zájemců o nový vůz za dvacetinu běžné ceny

16. 6. 2016Case studies

Stejně jako Peugeot se i Citroën rozhodl vyzkoušet sílu Facebooku jako kanálu pro získání kontaktů na zájemce o nový vůz. Reklamní formáty ve spojení s platformou ROI Hunter přinesly během 10 týdnů téměř tisícovku nových potenciálních zákazníků. A to nejdůležitější hned na začátek: Ano, z této kampaně máme potvrzené prodeje nových vozů.

Co kampaň v kostce přinesla?

  • 506 reklam
  • Celkem 933 leadů – žádostí o obchodní nabídku
  • Cena za lead 20x nižší oproti souběžně běžícím klasickým online kampaním
  • Potvrzené první prodeje vozů

Příběh

U příležitosti premiéry nového filmu Angry Birds přišel Citroën s kampaní s oblíbenými postavičkami a kreativní televizní kampaní. Business Factory pomocí platformy ROI Hunter a ve spolupráci s Havas Worldwide Prague a Brandhouse spustili invazi postaviček také na Facebooku, kde bylo jejich úkolem získat co nejvíce kontaktů na zájemce o zvýhodněné vozy, a využít tak Facebook jako výkonnostní médium. Tyto kontakty byly díky spárování s CRM velmi rychle předávány jednotlivým prodejcům, kteří následně zájemce telefonicky či prostřednictvím e-mailu kontaktovali.

Řešení

Kampaň byla rozdělena do dvou částí. První měla za úkol přivádět nové uživatele na web s nabídkou vozů a pokud zde uživatelé nevyplnili žádost o obchodní nabídku, byli remarketováni pomocí Lead Ads.

Přivádění uživatelů na web

Pro přivádění uživatelů na web jsme použili bannery a videa v News Feedu a Carouselu. Reklamu v pravém sloupci jsme využili pouze pro remarketing a následovala až po 7 dnech od návštěvy webu v případě, že uživatel nevyplnil žádost o obchodní nabídku.

Jako nový formát jsme použili také Canvas s modelem Cactus. Reklama (s výjimkou Canvasu) se zobrazovala pouze na desktopu, protože web nebyl přizpůsobený pro mobilní telefony.

Ukázka průměrných plnění:

ctr cpm cpc

 

Jak kampaň ukázala, Canvas je skvělý nástroj pro podporu brandu nebo určitého produktu, neboť průměrný čas strávený v Canvasu byl 48 vteřin a prohlédnuto bylo průměrně 65,8 % stránky. Tyto hodnoty zaručují, že řada uživatelů si reklamu prohlédla velmi důkladně.

Lead Ads

Formát Lead Ads jsme využili především pro remarketing návštěvníků webu dle jednotlivých modelů. Dále jsme začlenili také Lookalike targetingu a cílení dle zájmů o konkrétní vozy, tedy nejenom dle značky. To se ukázalo jako velmi důležité, protože Citroën nabízel celkem 9 různých vozů s různou cílovou skupinou.

Lead Ads se v remarketingu zobrazovaly uživatelům jen prvních pár dní od návštěvy webu. Následovala opět reklama vedoucí na web a až po více než dvou týdnech znovu Lead Ads. Jejich nespornou výhodou je jednoduché vyplnění formuláře i na mobilním telefonu, jak se ale ukázalo, i na desktopu uživatelé raději využijí Lead Ads než formulář na webu.

Screenshot (78)

Pro úspěch kampaně s Lead Ads je důležitá rychlá odezva zájemci. To jsme zajistili propojením s CRM Citroënu a distribucí jednotlivým prodejcům. Díky tomu dealer kontaktoval některé zájemce o obchodní nabídku již do půl hodiny a mohli si domluvit podrobnosti včetně případné testovací jízdy.

Při kampaních s využitím Lead Ads je důležité myslet i na kvalitu získaných kontaktů. To jsme vyřešili především využitím publik vytvořených v první „přípravné“ části kampaně pokročilým segmentováním s využitím platformy ROI Hunter. K dalšímu zvýšení takzvaného „zdraví“ leadů vedlo také využití mezistránky, která vše vysvětlila a uživatele upozornila na to, že bude kontaktován a aby si překontroloval zadané údaje. Díky tomu se nám podařilo získat relevantní kontakty a vyhnuli jsme se negativním reakcím ze strany zájemců o vůz i telefonujících prodejců.

Lead Ads nakonec vygenerovaly 910 leadů (z celkových 933 unikátních leadů). Za zmínku také stojí, že 45 uživatelů provedlo registraci dokonce dvakrát, jak v Lead Ads, tak ve formuláři na webu. U těchto lidí lze očekávat zvýšenou míru konverze na uskutečněný nákup. Zda tato hypotéza platí, uvidíme v horizontu několika týdnů.

Úspěch

Počet zhlédnutí reklamy, kliknutí na reklamu, nemalý počet interakcí i počet získaných kontaktů je sice krásný, ale nejdůležitější je přece jen prodej vozů. S radostí můžeme říct, že již před koncem kampaně jsme měli potvrzeny první prodeje vozů. Na konci června budeme po prokřížení CRM s prodejní databází znát konečný počet prodaných vozů. Na paměti je nutné mít, že prodej vozu je delší proces, a věříme, že po spárování databází doputují další. S kampaní na Facebooku běžely souběžně i klasické online kampaně, které však nebyly v naší režii, přinesly poloviční počet leadů a jejich cena byla až 20x vyšší. Zároveň se nepodařilo doměřit, zda ostatní kampaně přinesly nějaké konkrétní prodeje.

„Facebooková kampaň nás příjemně překvapila nejen množstvím vygenerovaných leadů, ale i jejich kvalitou, to nás na kampani zaujalo nejvíce. Evidujeme přímo z této kampaně i prodané vozy. Dalším přínosem je významné obohacení naší CRM databáze a tak i s prozatím nevytěženými leady budeme samozřejmě nadále pracovat. Určitě tuto formu komunikace využijeme i pro další plánované kampaně.“ – Martina Bedrnová, Marketing Leader Peugeot, Citroën & DS

O úspěch kampaně se velkou měrou zasloužil i klient sám příkladným přístupem k přípravě ve smyslu umístění pixelů na web, zpřístupnění databáze současných zákazníků pro vyloučení z kampaně a napojení do CRM databáze.

Díky tomuto úspěchu odstartovala v červnu nová kampaň pro Citroën na podporu prodeje skladových vozů v rámci nabídky LAST MINUTE. Tato kampaň využije naplno potenciál ROI Hunteru, neboť Citroën bude první automobilkou v ČR, která vyzkouší pro prodej vozů DPA reklamy, které jsou primárně určeny pro e-commerce sektor.

Své několikaleté zkušenosti s online marketingovou komunikací a realizováním několika desítek kampaní pro různorodé klienty nyní zúročuji v agentuře Business Factory, kde působím jako Facebook Ads Specialist, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku pomocí platformy ROI Hunter.

Komentáře