Influencer marketing dnes patří do marketingových strategií celé řady firem. Platforma Talkwalker proto vydala report, který ukazuje, na co při spolupráci s influencerem kladou firmy důraz a na jaká možná rizika si dát pozor.
Autenticita
Spolupráce s influencerem by měla mít – jak jako všechno ostatní – stanovená přesná pravidla. Díky tomu mohou firmy měřit a „kontrolovat“, jestli a do jaké míry se jim spolupráce vyplácí. Bohužel v dnešní době tuto skutečnost komplikují boti, kteří automaticky lajkují nebo komentují příspěvky na sociálních sítích, takže metriky mohou být značně zavádějící. Proto firmy staví při spolupráci s influencery do popředí především autenticitu.
Vztah
Průzkum ukázal, že firmy a agentury upřednostňují dlouhodobou spolupráci s malým počtem velmi specifických influencerů. Menší skupinu totiž mohou snáze řídit a sledovat dopad její práce. Téměř 75 % firem spolupracuje s 50 influencery a méně.
Kritéria výběru
Právě velikost komunity patří mezi kritéria, která firmy používají při výběru influencerů. Mezi nimi vede požadavek na soudržnost příspěvků se sdělením značky, kvalita a kreativita obsahu a míra zaujetí. Zajímavé je, že kritérium náklady obsadilo nižší příčky důležitosti.
Plány 2019
Velká mezera je ovšem mezi záměrem firmy a dopadem influencer marketingu. Zatímco 70 % firem dává influencer marketingu TOP prioritu pro letošní rok, pro skoro 40 % je největší výzvou návratnost investice. Bezmála 61 % firem plánuje také zvýšit rozpočet, který investují v letošním roce do influencer marketingu.
Metriky
Průzkum ukázal, že pro firmy je sice influencer marketing atraktivní příležitostí, ale že stále nevyvinuly spolehlivé metriky a strategii managementu, což ztěžuje plánování a vedení těchto typů kampaní. Prioritou je pro 66 % firem zviditelnění značky, následuje lead generation (17 %).
Proč by vás to mělo zajímat
Influencer marketing je v dnešní době digitální verzí efektivního word-of-mouth, což je podle marketérů nejhodnotější a přitom nejsložitější forma propagace.
Ukazuje se ovšem, že mnozí influenceři jsou ve svých prezentacích stále amatérští, což pro firmy představuje nemalé riziko. Firmy by proto měly rozpoznat indikátory schopných influencerů, definovat si, co opravdu hledají, a minimalizovat možná rizika této spolupráce.
Pokud vás zajímají podrobnosti, přečtěte si celý report. Stačí se zaregistrovat a můžete si ho zdarma stáhnout.