Aktualizovaná verze Messengeru umožní firmám přivádět cílové publikum a zaujmout je tu novými nástroji. Těšit se tak můžete například na reklamy vedoucí přímo do konverzačního vlákna, sponzorované zprávy uvnitř konverzace s uživatelem nebo skupinové video chaty.
Facebook zavádí reklamní formáty v News Feedu, které po kliknutí automaticky otevřou konverzaci v Messengeru. Nyní tak lze kombinovat cílení na publika, různé variace reklam a prostředí konverzací v Messengeru. Facebook tuto novinku dosud testoval na vybraných značkách, jako je Absolut Vodka nebo Tommy Hilfiger, a ukázalo se, že propojení reklam v News Feedu s Messengerem zvyšuje konverze.
Ovšem samotné propojení nestačí. Facebook chce, aby firmy mohly spravovat veškeré aktivity svých zákazníků. Proto přichází se sponzorovanými zprávami. Ty umožňují zaujmout uživatele přímo v otevřeném konverzačním vlákně. Facebook přislíbil, že se rozhodně nebude jednat o nepříjemné spamování, protože základní principy zůstávají stále stejné – sice že nebude možné odeslat sponzorovanou zprávu v komunikačním okně, které uživatel předtím sám neotevřel, a uživatel bude mít zároveň možnost kdykoliv zablokovat zprávy, lidi nebo firmy, se kterými již dál nechce být ve spojení.
Brzy se dočkáme také skupinových video chatů v Messengeru, které budou dostupné na platformách Android, iOS a na stránce Messenger.com na desktopu. V rámci skupinového chatu bude k dispozici video ikonka, prostřednictvím které bude možné odesílat upozornění ostatním účastníkům nebo přidávat nové uživatele. Video chatu se přitom může zúčastnit až 6 lidí najednou a až 50 lidí se může do chatu přidat a jen poslouchat nebo sledovat, co se na videu odehrává Pro ještě větší zábavu Facebook testuje i takzvané 3D masky.
V aktualizované verzi Messengeru se dále objeví tyto novinky:
- Referenční parametry – Vývojáři budou moci přidat odkazové parametry, díky kterým budou schopni určit, odkud přichází traffic z jejich botů.
- Deep linking – Pokud někdo klikne na link v určité kategorii webu, můžete mu poslat zprávu, která na danou sekci odkazuje.
- Šablony – Nyní budete moci využít nové šablony, které ukazují informace v jednoduchém seznamu. K položkám na seznamu můžete přidat obrázek nebo tlačítko s výzvou a tím přizpůsobit vzhled a uživatelský pocit z šablony.
- Plugin – Můžete přidat také checkbox plugin, který usnadňuje uživateli proniknout do konverzace s vaším byznysem.
- Zlepšené vyhledávání – Zjednodušení se dočká také vyhledávání botů.
Více se dozvíte na stránkách Facebooku.