Content First: Vše se točí kolem ega

19. 6. 2018Názory

Hýčkejte ega vašich followerů, váš firemní profil nikoho nezajímá. Krutou pravdu, ale i mnoho inspirace na lepší obsah jsme se dozvěděli na akci Content First, která se konala 12. června v Praze.

Tematickou linku o laskání ega rozjela Michelle Losekoot hned během první přednášky, kdy prezentovala práci svého týmu pro Prague City Tourism. Rozpočet této organizace na propagaci na sociálních sítích totiž meziročně spadl o 93 %. Michelle ale dokázala, že “nejhorší, co se vám na sítích může stát, není, že nemáte prachy, ale že nemáte čas.”

Co tedy byla klíčová myšlenka, podle které zaměřili svou činnost efektivně? Sociální sítě fungují na egu jejich přispěvatelů, rádi se chlubí ostatním. Skutečnou konkurencí ve feedu tak pro vaši firmu jsou příspěvky jejich přátel a známých, ne další reklamy. Co s tím?

  • Chovejte se jako jejich přátelé – například na Instagramu si snadno najdete relevantní hashtagy, takže můžete komentovat přímo pod fotky přispěvatelů. A co potěší víc, než když vaši fotku Prahy pochválí její oficiální profil?
  • Dejte jim tipy pro lepší obsah – co kdyby vám Praha poradila netradiční místa pro cool foto záběry?
  • Sdílejte příběhy lidí i aktuality – město ukázalo turistům příběhy skutečných Pražanů. Turisté se tak za nimi mohli zastavit třeba v jejich kavárně nebo bistru a popovídat si s nimi. A místní kulturu také nasajete nejvíc díky návštěvě některé z aktuálních akcí.

Zuzana Kadlečková z Coca-Cola Czech Republic nám dovolila nahlédnout do zákulisí úspěšné kampaně #vednevnoci k letošním ZOH v Koreji. Jak se jejímu týmu podařilo oslovit 91 % cílovky, hecnout je k 10 000 UGC nebo od nich dostat 500 direct zpráv denně?

Přiznejme si, že u tak silných značek jako je olympiáda a Coca-Cola je výchozí pozice o něco snazší. Přece jenom v Coca-Cole přišli s nápadem, jak využít velice populární formát gifů, a už na podzim předtočili 40 variant s Ester Ledeckou. Že jim štěstí přálo, se ukázalo především u slavného meme s vítězkou Ester á la Travolta.

A jak v rámci kampaně #vednevnoci zahráli na ego-notu svých fanoušků? V soutěži mohli vyhrát speciální fandící overal (dupačky), kterých byl jen omezený počet. Výherci se pak samozřejmě rádi pochlubili na sociálních sítích.

Co konkrétně řešíte, když je vaším klientem McDonald’s a vy jako agentura v komunikaci potřebujete vyhrát nad hejtry? Jiří Markvart z Follow Bubble nám ukázal, jak se poprali se čtyřmi nejčastějšími problémy.

  • Lidé věří raději hoaxům než vám – proti narážkám na kvalitu i vzhled jídla bojovali na sítích třeba fotkami reálných hamburgerů. Aktivovali tím i zaměstnance McDonald’s, kteří se stali upřímnými ambasadory a bránili svou firmu.
  • Nikdy vás nebudou mít rádi úplně všichni – vítězstvím je kvalitní a osobitý community manager, v tomto případě přímo z McDonald’s, který se dokonale dokáže naladit na tón komunikace.
  • Lidi nebaví, když děláte to, co ostatní – proto se (i když paradoxně stejně jako Coca-Cola) rozhodli pro natočení vlastních gifů přímo v restauraci nebo i s typickým klaunem Ronaldem. Díky tomu vznikla také reakce na známé náborové video s okurkou.
  • Nedůvěra ve velké korporace – nechali za sebe mluvit uvěřitelné zástupce. Agentura spolupracovala s cca 30 microinfluencery, kteří jim za volné poukázky do McDonald’s vytvářeli autentický obsah s vlivem na jejich followery. A co potěší srdce začínajícího influencera víc, než když mu velká nadnárodní firma s důvěrou svěří svou propagaci?

via GIPHY

Také některé další prezentace se věnovaly egu. Třeba už samotný název přednášky “Logo jako ego značky” od Lumíra Kajnara nepotřebuje další komentář. Štěpán Horn z Forbes zmínil, že i čtení ranního newsletteru Forbes Esspreso má za cíl zvýšit sebevědomí: “Hlavní rozdíl mezi vámi a ostatními na dnešní byznys snídani je, že vy už to víte.” A Michal Schindler z Creative Dock nám dokázal pravdivost známého citátu “Statistika je přesný součet nepřesných čísel”. Nenechat se při reportování klientovi unést obrovskými výsledky u nesmyslných statistik, i když to tak dělají ostatní, chce prostě velké sebevědomí.

Na závěr děkujeme organizátorům, spíkrům i moderátorce Elišce Vyhnánkové a jsme zvědaví na příští rok!

Věnuji se PR naší agentury Business Factory. To v sobě zahrnuje celou škálu rozmanitých činností od komunikace s novináři, péči o sociální sítě, přes spolupráci s vysokými školami, až po propagaci firemních projektů, jako je například Newsfeed DAY.

Komentáře