Facebook a jeho boj proti nevhodnému obsahu

28. 6. 2019Novinky

Facebook uveřejnil novou zprávu Community Standards Enforcement Report. Ta se zaměřuje na období Q4 2018 – Q1 2019 a ukazuje výsledky, jak je platforma úspěšná v detekci obsahu, který porušuje její pravidla komunity.

Zpráva obsahuje data a metriky, které ukazují, jaké kategorie jsou z hlediska porušování standardů na Facebooku nejproblematičtější nebo v kolika případech dochází k odvolání a obnovení zamítnutého obsahu. Nově zahrnuje i přehledy o regulovaném zboží (léky a zbraně).

Facebook aktualizoval kategorie obsahu, které porušují jeho zásady:

  • Nahota a sexuální aktivita
  • Šikana a obtěžování
  • Nahota dítěte a sexuální vykořisťování dětí
  • Falešné účty
  • Projevy nenávisti
  • Regulované zboží: léky a zbraně
  • Spam
  • Propaganda teroristů
  • Násilí 

Následující graf zobrazuje přehledy, které ukazují:

  • množství obsahu, proti kterému Facebook zasahoval v jednotlivých kategoriích za dané období
  • jakou měl Facebook procentuální úspěšnost detekce před tím, než porušení pravidel označili uživatelé
  • kolikrát se uživatelé odvolali k zamítnutému obsahu
  • kolik obsahu po odvolání uživatelů Facebook obnovil

V některých kategoriích, jako je nahota, sexuální podtexty, pornografie, spam nebo terorismus, má Facebook velkou úspěšnost vlastní detekce, a to kolem 90 – 99,9 %. U šikany a obtěžování sám Facebook zachytil ale jen 14 % z 2,6 milionů případů. U nenávistných projevů identifikoval 65,4 % ze 4 milionů případů.

Další rozšířenou oblastí porušování pravidel, kde je Facebook úspěšný a rozpoznal 99,8 % z 2,2 miliardy případů, je tvorba falešných účtů. Oproti prvnímu čtvrtletí došlo k nárůstu falešných účtů o 1 miliardu.

Facebook úspěšně pracuje i se spamem, kde odstranil více než 1,76 miliardy obsahu.

Tato tabulka uvádí počet odvolání a obnovení obsahu po kontrole Facebooku v jednotlivých kategoriích:

Zajímá vás víc? Přečtěte si kompletní zprávu.

 

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře