Facebook aktualizuje hodnocení příspěvků v News Feedu

27. 5. 2019Novinky

Facebook oznámil dvě nové aktualizace algoritmu, na základě kterých vám bude zobrazovat příspěvky v News Feedu. Hodnocení příspěvků přitom vychází z průzkumu, který Facebook provedl mezi uživateli.

Facebook začne jednak upřednostňovat příspěvky přátel, o kterých chcete slyšet, a jednak odkazy, které by se vám mohly líbit. Chce totiž, aby se k uživatelům dostávaly takové příspěvky, které jsou pro ně nejrelevantnější, a trávili tak čas na sociální síti kvalitně.

Velký průzkum mezi uživateli už částečně proběhl a probíhá dál. Facebook si chce být totiž jistý, co uživatelé opravdu chtějí vidět, a k tomu potřebuje znát hlubší a širší kontext.

Facebooku už pro hodnocení příspěvků od přátel nebudou stačit pouze informace, jak často jste s nimi ve spojení, kolik máte společných přátel s danou osobou nebo zda dotyčného považujete za blízkého přítele. Nyní se bude zajímat i o jiné klíčové ukazatele:

  • s kterými přáteli jste označeni na společných fotkách
  • s kterými přáteli reagujete a komentujete stejné příspěvky
  • s kterými přáteli sdílíte polohu na stejném místě

Při hodnocení příspěvků zahrnující odkazy Facebook zkoumá:

  • jaké odkazy považujete za hodnotné
  • u kterých odkazů rádi trávíte čas
  • jaký obsah se vám líbí, co komentujete a sdílíte
  • typ příspěvků
  • od koho je daný příspěvek
  • jaký má daný příspěvek engagement

Aktualizace by se neměla negativně dotknout zobrazování obsahu stránek ani jiných přátel. Naopak. Pokud budou stránky sdílet kvalitní články, fotky a videa, aktualizovaný algoritmus podpoří jejich dosah.

Facebook si také uvědomuje, že to, s kým chcete být v interakci dnes a který obsah vás zajímá nyní, nemusí platit za rok. Proto algoritmus neustále vyhodnocuje vaše aktuální „signály“ a podle nich pak přizpůsobuje příspěvky, které vám servíruje.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře