Facebook zveřejnil nové změny, které povedou ke snížení rankingu u příspěvků s odcizeným obsahem. Zároveň bude odstraňovat i reklamu cílenou na takovýto typ příspěvků. Smyslem opatření je uživatelům poskytnout kvalitnější a autentičtější obsah na sociální síti.
Na Facebooku se bohužel občas vyskytují pofidérní stránky, proti kterým musí sociální síť bojovat pomocí nových opatření. Jedním z problémů jsou příspěvky s okopírovaným obsahem.
Aby Facebook pročistil obsah, který na jeho platformě koluje, zaměří se na větší kontrolu příspěvků, které budou vykazovat právě známky odcizení. Týkat se to může titulků, textů nebo práce s reklamou nízké kvality cílenou na ukradený obsah. Takovým stránkám sníží hodnocení a zobrazení příspěvku.
Interní výzkumy Facebooku ukazují, že uživatelé neradi vidí obsah, který není originální. Existuje ovšem mnoho stránek, které fungují právě pouze na sdílení obsahu z jiných webů a tím uživateli přinášejí nulovou hodnotu.
Zde je ukázka typu příspěvků, který bude Facebook nově postihovat. Nigerijský server Latest Nigerian News zkopíroval článek webu Techcrunch a aplikoval na něj reklamu.
Zdroj: Techcrunch
Tato nová aktualizace bude zahrnutá do algoritmu Facebooku, který zkoumá a hodnotí obsah. Algoritmus začne porovnávat texty a nadpisy příspěvků stránky s ostatním obsahem. Poté určí míru shody a bude vyhodnocovat i kvalitu reklamy.
Že je pro Facebook důležitý originální a hlavně kvalitní obsah, dokazují i jeho nová pravidla pro penalizaci reklam s nižší kvalitou.