Technologie Facebooku umí nově posuzovat i penalizovat nadpis a obsah článku odděleně. Zvýší se tak míra kontroly autentičnosti informací a nový systém bude snižovat ranking lživých nebo zavádějících nadpisů.
V poslední době dochází k mnoha sporným případům, kde byl nadpis nepravdivý, ale obsah příspěvku byl v pořádku. Facebook tedy zavádí nové hodnocení, které bude umět posoudit, zda-li je nadpis lživý. Takové titulky bude penalizovat. Míra postižení se bude lišit podle toho, jestli je celý článek včetně nadpisu nepravdivý, nebo je zavádějící jen titulek.
Statistiky ukazují, že 80% uživatelů čte titulky článků a příspěvků. Proto mnozí novináři, bulvární média nebo vydavatelé tiskových zpráv stále častěji píší nadpisy ve stylu děsivé nebo zavádějící informace. Chtějí tak motivovat čtenáře, aby je titulek přilákal a na článek klikli.
Jedním z příkladů je oznámení úmrtí Sylvestera Stalloneho. Jednalo se o lživý nadpis, který měl přilákat čtenáře ke čtení článku. Dalším příkladem je zavádějící titulek příspěvku upozorňujícího na úmrtí po kousnutí pavoukem. Jeho nadpis vyvolal velký počet sdílení, komentářů a diskuzí, ale nebyl pravdivý. Obsah se odkláněl od nadpisu. Nová technologie proto bude zamezovat šíření právě takového typu obsahu.
Facebook v poslední době soustřeďuje své strategie na boj proti falešným zprávám a zaměřuje se na větší transparentnost obsahu a reklamy. Začal už například penalizovat reklamy s nižší kvalitou, nově bude postihovat stránky s ukradeným obsahem a také představil nový archiv politických reklam, který zvýší jejich transparentnost.