Facebook Canvas je novinka, kterou sociální síť právě testuje. Jedná se o zajímavou záležitost, která kombinuje obrázky, videa, texty a odkazy, je full-screen, optimalizovaná pro mobilní zařízení a lze ji párovat s reklamou.
Canvas umožňuje vytvářet ještě poutavější a kreativnější obsah, který zaujme uživatele na první pohled. V rámci něj můžete například vyprávět příběh vaší značky, propagovat nové služby nebo představit své produkty. Výhodou je rychlé načítání, až 10x rychlejší než na běžném mobilním webu, a to na obou platformách, Android i iOS.
Canvas vytvoříte v Canvas Editoru, který najdete v Nástrojích pro zveřejňování na své facebookové stránce. Po vytvoření pak získáte URL, kterou lze použít v reklamě zaměřené na webové prokliky či webové konverze.
S Canvasem se pracuje velmi snadno pomocí klikání, otáčení a přejíždění prstem. A nemusíte přitom vůbec opustit Facebook. Canvas také umí odkazovat na webové stránky, kde se lidé dozví více o vašem byznysu nebo nakoupí zboží, které si na Canvasu prohlédli.
Můžete také nastavit různé možnosti zacílení, například pro typ zařízení nebo operačního systému.
Reklamy obsahující Canvas přitom nejsou dražší než standardní Facebook ads. I u nich si můžete zvolit, kolik chcete utratit a za co zaplatíte. Přidání Canvasu do reklamy na ně nemá žádný vliv.
Další z výhod Facebook Canvas je to, že je maximálně přizpůsobitelný a lze upravit mnoha způsoby. Vždy záleží na vás, jakou podobu mu vtisknete. Můžete totiž přidávat různé komponenty, jako je titulek, fotky, tlačítka s výzvami, carousel formát, text, video a další. Na výběr jsou ovšem také designové doplňky. Zvolené komponenty pak můžete všelijak uspořádat. Jak je nastavit a poté přidat do reklamy, zjistíte v nápovědě Facebooku.
Tato novinka zatím není všeobecně dostupná, ale pokud chcete získat přístup do Facebook Canvas dříve, zkuste se zaregistrovat v tomto formuláři. A mimochodem, nejde o formát, který by byl dostupný pouze v USA – mezi společnostmi, které tuto novinku testovaly před Vánoci, najdeme třeba i polské Allegro (jejich Canvas najdete na blogu polské agentury Hello Social), takže věříme, že se brzy najdou i české příklady.