Facebook začne měnit algoritmus hlavního kanálu příspěvků. Chce totiž zlepšit procesy hodnocení obsahu a zapracovat podněty, které vyplynou z nových průzkumů mezi uživateli, různých typů zpětné vazby a evaluací příspěvků na základě negativních reakcí. To všechno může mít velký vliv na to, co uživatelé ve svém feedu uvidí a zároveň co budou moci stránky udělat pro to, aby měl jejich obsah maximální dosah.
Aktualizované průzkumy
Facebook nejprve spouští novou sadu uživatelských průzkumů a dotazníků, aby získal lepší přehled o tom, co lidé skutečně chtějí ve svém feedu vidět. Tyto průzkumy a zpětné vazby jsou už dlouho součástí procesu hodnocení obsahu na Facebooku (určitě jste si těchto výzev všimli i ve svém feedu). Každý den získá Facebook desítky tisíc takto vyplněných dotazníků.
A co z toho plyne v praxi? Zatímco zapojení u příspěvku (například komentář nebo like) může být užitečným indikátorem toho, že tento konkrétní post považují lidé za zajímavý, na základě průzkumu získá Facebook ucelenější obraz, který nevychází pouze z okamžité reakce na příspěvek, ale z mnoha dalších informací a dat. Je totiž rozdíl mezi tím, co je zajímavé, a tím, co je hodnotné, případně tím, co se uživatelům opravdu líbí. V tomto směru chce Facebook zjistit, jak která témata, stránky či příspěvky lidé vnímají, a podle toho jim obsah začít servírovat.
Stejným způsobem provede Facebook novou sérii testů, které mají posoudit, jaké typy příspěvků považují lidé ve svém feedu za inspirativní.
Přehodnocení politického obsahu
Facebook chce také lépe porozumět širším dopadům politického obsahu na platformu. Zpětná vazba uživatelů přitom naznačuje, že řada z nich už má dost rozporuplných, agresivních a osočujících politických debat. Lidé už nechtějí, aby politika a debatní souboje převážily nad příjemným zážitkem, který jim Facebook jinak přináší.
V tomto směru proto Facebook přehodnotí, jak s politickým obsahem naloží. Vycházet bude opět z průzkumu mezi uživateli. V průběhu následujících měsíců se začne ptát, zda chtějí více či méně vidět příspěvky na určité téma, a na základě kolektivní zpětné vazby se pokusí doručovat více obsahu, o který se skutečně zajímají, a méně toho, co vidět nechtějí.
Více přímých odpovědí
A nakonec začal Facebook testovat novou možnost, jak zjednodušit skrytí příspěvků, o které se uživatelé v News Feedu nezajímají, a tím algoritmu doručit informaci, co vidět nechtějí.
Pokud narazíte na něco, co vám připadá irelevantní, problematické nebo iritující, můžete jednoduše kliknout na ikonku X v pravém horním rohu příspěvku a daný příspěvek skrýt. Tím pádem uvidíte méně podobných příspěvků i v budoucnu.
Díky tomuto procesu nasbírá Facebook od uživatelů větší množství přímé odezvy, zároveň vytvoří nové návyky, které vám pomohou ovládat kanál příspěvků, a přizpůsobí algoritmus pro zobrazování individualizovaného obsahu.
Stejně jako u každé aktualizace News Feedu i u této změny existuje řada významných důsledků, které přinese. Tentokrát může vést k posunu v distribuci obsahu a výraznější změně toho, co lidé na Facebooku uvidí a jak se k tomu postaví správci stránek.
Podrobnosti o chystané úpravě algoritmu si přečtete na blogu Facebooku.