Facebook chystá změnu hodnocení obsahu v News Feedu

28. 4. 2021Novinky

Facebook začne měnit algoritmus hlavního kanálu příspěvků. Chce totiž zlepšit procesy hodnocení obsahu a zapracovat podněty, které vyplynou z nových průzkumů mezi uživateli, různých typů zpětné vazby a evaluací příspěvků na základě negativních reakcí. To všechno může mít velký vliv na to, co uživatelé ve svém feedu uvidí a zároveň co budou moci stránky udělat pro to, aby měl jejich obsah maximální dosah.

Aktualizované průzkumy

Facebook nejprve spouští novou sadu uživatelských průzkumů a dotazníků, aby získal lepší přehled o tom, co lidé skutečně chtějí ve svém feedu vidět. Tyto průzkumy a zpětné vazby jsou už dlouho součástí procesu hodnocení obsahu na Facebooku (určitě jste si těchto výzev všimli i ve svém feedu). Každý den získá Facebook desítky tisíc takto vyplněných dotazníků.

Zdroj: Social Media Today

A co z toho plyne v praxi? Zatímco zapojení u příspěvku (například komentář nebo like) může být užitečným indikátorem toho, že tento konkrétní post považují lidé za zajímavý, na základě průzkumu získá Facebook ucelenější obraz, který nevychází pouze z okamžité reakce na příspěvek, ale z mnoha dalších informací a dat. Je totiž rozdíl mezi tím, co je zajímavé, a tím, co je hodnotné, případně tím, co se uživatelům opravdu líbí. V tomto směru chce Facebook zjistit, jak která témata, stránky či příspěvky lidé vnímají, a podle toho jim obsah začít servírovat.

Stejným způsobem provede Facebook novou sérii testů, které mají posoudit, jaké typy příspěvků považují lidé ve svém feedu za inspirativní.

Zdroj: Facebook

Přehodnocení politického obsahu

Facebook chce také lépe porozumět širším dopadům politického obsahu na platformu. Zpětná vazba uživatelů přitom naznačuje, že řada z nich už má dost rozporuplných, agresivních a osočujících politických debat. Lidé už nechtějí, aby politika a debatní souboje převážily nad příjemným zážitkem, který jim Facebook jinak přináší.

V tomto směru proto Facebook přehodnotí, jak s politickým obsahem naloží. Vycházet bude opět z průzkumu mezi uživateli. V průběhu následujících měsíců se začne ptát, zda chtějí více či méně vidět příspěvky na určité téma, a na základě kolektivní zpětné vazby se pokusí doručovat více obsahu, o který se skutečně zajímají, a méně toho, co vidět nechtějí.

Více přímých odpovědí

A nakonec začal Facebook testovat novou možnost, jak zjednodušit skrytí příspěvků, o které se uživatelé v News Feedu nezajímají, a tím algoritmu doručit informaci, co vidět nechtějí.

Pokud narazíte na něco, co vám připadá irelevantní, problematické nebo iritující, můžete jednoduše kliknout na ikonku X v pravém horním rohu příspěvku a daný příspěvek skrýt. Tím pádem uvidíte méně podobných příspěvků i v budoucnu.

Zdroj: Facebook

Díky tomuto procesu nasbírá Facebook od uživatelů větší množství přímé odezvy, zároveň vytvoří nové návyky, které vám pomohou ovládat kanál příspěvků, a přizpůsobí algoritmus pro zobrazování individualizovaného obsahu.

Stejně jako u každé aktualizace News Feedu i u této změny existuje řada významných důsledků, které přinese. Tentokrát může vést k posunu v distribuci obsahu a výraznější změně toho, co lidé na Facebooku uvidí a jak se k tomu postaví správci stránek.

Podrobnosti o chystané úpravě algoritmu si přečtete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře