Facebook dělá pokroky v automatické identifikaci objektů

3. 3. 2022Novinky

Facebook se podělil o nejnovější poznatky v automatické identifikaci objektů na obrázcích. To představuje klíčový pokrok v oblasti rozšířené reality (AR).

Facebook představil aktualizovaný systém SEER, což je podle něj momentálně největší a nejpokročilejší dostupný model počítačového vidění.

Tento systém se dokáže učit z libovolné náhodné skupiny snímků na internetu, aniž by potřeboval ruční správu nebo označování. Díky tomu je schopen rychleji identifikovat širokou škálu různých objektů na snímku, a to s přesností, se kterou překonává i ty nejmodernější systémy počítačového vidění na světě.

Zdroj: Facebook

Původní verze systému SEER, kterou Facebook odhalil v loňském roce, byla postavena na modelu více než 1 miliardy snímků. Tato nová verze má nyní desetinásobný rozsah.

Nový systém SEER dokáže identifikovat různé obrázky různých lidí a kultur, přičemž umí přiřadit význam a interpretaci objektům z různých světových regionů.

To je důležité, protože se tím rozšiřuje jeho schopnost chápat různé objekty a používat je. Díky tomu se zvyšuje přesnost a systém může poskytnout lepší automatizované popisy toho, co snímek zobrazuje. Uživatelé se zrakovým postižením tak získají více souvislostí včetně identifikace produktů, upozornění na značku a podobně.

Facebook také uvádí, že tento systém je klíčovou součástí jeho dalšího posunu k Metaversu. Aby například mohl vytvořit AR brýle, které vás navedou ke ztraceným klíčům nebo vám ukážou, jak připravit oblíbený recept, bude potřebovat nástroje, které rozumí vizuálnímu světu stejně jako lidé. A budou muset stejně dobře fungovat po celém světě.

Facebook zdokonaluje identifikaci objektů už několik let a již dosáhl významných pokroků (automatické titulky, popisky a další). Rovněž pracuje na identifikaci objektů ve videu, což je další fáze vývoje.

Zdroj: Facebook

To všechno by jednou mohlo vést k zefektivnění reklam a cílení publika. Na základě předchozích vzorců zveřejňování příspěvků byste se totiž mohli dozvědět, že určitá podskupina uživatelů Facebooku či Instagramu častěji publikuje obrázek konkrétního předmětu či situace (jídlo, cestování a podobně), a tím lépe přizpůsobit kampaně.

Podrobnosti o novém systému SEER se dozvíte na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře