Platforma Facebook Instant Games byla dosud v testovací fázi a její dostupnost tak byla limitovaná. Nyní ji ale sociální síť zpřístupňuje všem vývojářům. Facebook to oznámil před konáním Konference vývojářů her. Nové změny nabídnou zajímavé funkce včetně možnosti propagovat hry a zpeněžit reklamy.
Hry jsou na Facebooku k dispozici již dlouho. Platforma Instant Games byla poprvé uvedena v roce 2016 a ze 17 původních titulů se loni rozrostla na současných 200 her. Dosud ji mohly otestovat vybrané vývojářské týmy, jako je Bandai Namco, Konami, Taito, Zynga a King, kteří nabízejí populární tituly jako Pac-Man, Space Invaders či Words with Friends.
Instant Games umožňují vývojářům vytvářet hry optimalizované i pro mobilní zařízení s využitím technologie HTML5. Zvláštnost tohoto jazyka spočívá v tom, že v prohlížeči pracuje nativně, aniž by potřeboval další aplikace stažené prostřednictvím obchodů. Hry fungují na Facebooku i v Messengeru.
V říjnu pak Facebook oznámil, že začne testovat video reklamy během hry (tzv. Rewarded Video Ads), videoreklamy s odměnou za zhlédnutí, a také nákupy v aplikacích (In-App Purchases). Nástroje byly opět k dispozici jen vybraným vývojářům.
Facebook také představil několik nových funkcí, které pomůžou vývojářům rozvíjet a zpeněžovat hry. Spuštěno bylo API rozhraní pro reklamy, ale nákupy v aplikacích jsou nadále v testovacím režimu.
Vývojáři budou mít také přístup:
- k funkci Monetization Manager, kde budou moci vidět spravované reklamy a sledovat, jak dobře umístění reklam funguje,
- ke Game Switch API, jenž se využívá pro cross promotion her napříč platformou,
- k vytváření Deep linků mimo Facebook a Messenger.
Tyto nástroje pomohou developerům získat nové příjmy z reklamy v prostředí her.
Aktualizovat se má i algoritmus hodnocení her, který je založený na nedávné aktivitě uživatele, tedy o jaké hry projevil zájem a jaké aktualizace svých in-game leaderboards provedl.
Dojde i k úpravě možnosti reklam, kde bude možné vytvářet reklamní kampaně, jež povedou k získání nových hráčů z prostředí Facebooku. Tento typ reklamy nasměruje hráče po kliknutí přímo do dané hry.
Více informací o Facebook Instant Games pro vývojáře najdete v následujících dokumentech: