Facebook přišel na to, že „Explore Feed“, kam chtěl přesunout příspěvky stránek, není to pravé ořechové, a rozhodl se ponechat News Feed v původním stavu. Algoritmus, který firemní obsah staví až za příspěvky přátel, se ovšem nemění.
Testování oddělených prostorů pro zveřejňování příspěvků trvalo pět měsíců. Vydavatelé, značky a firmy ze šesti zemí, které byly do testu zapojené, zaznamenaly výrazný pokles v počtech uživatelů, kteří na příspěvky reagovali. A to bylo dokonce ještě před změnou algoritmu, který od ledna letošního roku upřednostňuje příspěvky přátel a upozaďuje obsah, který zveřejňují firmy.
Ze zpětné vazby uživatelů totiž vyšlo, že lidé nechtějí sledovat dva oddělené feedy. Nebyli ani spokojení s obsahem, který se jim nově zobrazoval, a změna nijak razantně nepřispěla ani větší interakci s rodinou a přáteli.
Konec testování tak naznačuje i konec samotného „Explore feedu“. Špatná zpráva pro firmy však je, že Facebook bude nadále upřednostňovat příspěvky přátel před firemním obsahem. Na tom se zatím bohužel nic nemění.