Facebook zaznamenal další úspěšný kvartál. Druhou čtvrtinu letošního roku zakončil s 2,006 miliardami měsíčně aktivních uživatelů, zatímco denně se na sociální síť přihlásí 1,325 miliardy lidí. Facebook si dobře vedl ovšem také co do finančních výsledků a o přední místa se hrdě popraly i platformy Instagram a WhatsApp.
Koncem června překonal Facebook poprvé magickou hranici 2 miliard uživatelů. V předchozím kvartálu měl „pouze“ 1,936 miliardy měsíčních uživatelů (MAU) a 1,284 miliard uživatelů, kteří jsou na sociální síti aktivní každý den (DAU). Oproti loňsku si tak v tomto období u obou skupin polepšil o 17 %.
Facebookové prostředí využívá pro marketingové účely už přes 70 milionů firem. Na Instagramu má pak založený business profil už více než 15 milionů brandů. A o tom, že působit na Instagramu má pro firmy opravdu smysl, svědčí i zjištění, že firemní stránky tu sleduje 80 % uživatelů. Dobře si vedly také Instagram Stories, které denně sleduje přes 250 milionů lidí.
Rovněž aplikace WhatsApp, která patří do facebookové rodiny, hlásí v Q2 více než miliardu měsíčně aktivních uživatelů.
A jak je na tom Facebook finančně? Už 53 % příjmů přichází skrze kampaně malých a středních podniků, které využívají nástroje pro cílení a metriky napříč Facebookem, Instagramem a Audience Network. Na začátku loňského roku tato hodnota činila jen 23 %.
A nakonec jedna HR zajímavost – 2. kvartál zakončil Facebook s více než 20 000 zaměstnanci, což je oproti loňsku o 43 % více.