Facebook bude měnit v následujících měsících algoritmus pro způsob řazení videí. Uživatelům chce nabídnout kvalitnější video obsah a tvůrcům vytvořit lepší podmínky pro budování komunity.
Pokud si tvoříte videa sami na základě vašich autentických záběrů a sami si svou tvorbu upravujete, potěší vás, že Facebook bude tento typ originálních videí ještě více podporovat. Stejně tak bude lépe hodnotit videa, ke kterým se budou diváci vracet a opakovaně je vyhledávat.
Facebook bude klást důraz i na délku sledování a bude přidávat váhu videím, která zaujmou uživatele alespoň na jednu minutu a mají délku více než tři minuty. Algoritmus bude také monitorovat, jestli divák viděl video až do konce, jak byl při sledování aktivní a jaký má video engagement.
Facebook v tiskové zprávě uvedl, na jaká kritéria videí se bude při hodnocení zaměřovat:
- Originalita a původnost
- Záměr a loajalita
- Délka videa a sledování
Změna se bude týkat News Feedu, Facebook Watch a doporučených videí na Facebooku.
Cílem je mít na platformě více kvalitních i originálních videí a omezit obsah s nízkou přidanou hodnotou. Navíc by měl update rankingu celkově podpořit sdílení videí, počet jejich zobrazení a růst fanouškovské základny tvůrců.
Změna rankingu je také krokem proti stránkám, které vydělávají na cizím video obsahu.