Facebook oznámil, že provede několik aktualizací reklamních metrik. Na konci dubna nahradí skóre relevantnosti třemi podrobnějšími metrikami a odebere dalších šest metrik. Facebook tím chce zavést akčnější a přesnější způsob měření úspěšnosti.
Skóre relevantnosti Facebook spustil v roce 2015. Inzerentům mělo poskytnout lepší přehled o výkonu reklamy a o tom, co od ní mohou očekávat. Skóre ukazuje, jak relevantní může být reklama pro cílové publikum. Stanovuje se na základě kladné a záporné zpětné vazby, kterou Facebook očekává, že reklama získá od publika.
Facebook nyní skóre relevantnosti nahradí 3 podrobnějšími metrikami diagnostiky relevantnosti reklamy:
- Hodnocení kvality – Metrika srovnává vnímanou kvalitu vaší reklamy s reklamami, které chtějí oslovit stejné cílové publikum.
- Hodnocení míry projeveného zájmu – Metrika srovnává míru projeveného zájmu u vaší reklamy a u reklam, které cílí na stejný okruh uživatelů.
- Hodnocení konverzního poměru – Metrika srovnává očekávanou míru konverze vaší reklamy s reklamami, které mají stejný cíl optimalizace a oslovují stejnou cílovou skupinu.
Facebook také ukončí 6 stávajících metrik:
- Uložené nabídky
- Cena za uložené nabídky
- Odpovědi na zprávy
- Cena za odpověď na zprávu
- Návratnost investic do reklamy na nákup v mobilní aplikaci
- Návratnost investic do reklamy na nákup na webu
Facebook se snaží méně používané metriky nahrazovat novými a efektivnějšími způsoby měření, stejně tak dává na zpětnou vazbu inzerentů.
Proto zavádí tyto nové metriky, které by měly výše uvedené zastoupit:
- Uložení příspěvku – Inzerenti získají přehled o tom, kolik uživatelů si uložilo jejich reklamu. Uložené nabídky bude Facebook zahrnovat do této nové metriky.
- Nová spojení přes zprávy – Metrika bude měřit pouze zprávy z nových konverzací.
- Zahájené konverzace přes zprávy – Metrika bude udávat, kolikrát lidé začali psát zprávy vaší stránce po alespoň sedmidenní nečinnosti.
- Návratnost investic do reklamy pro vyvolání nákupů – Dříve byly ROAS metriky rozdělené pro konkrétní kanály, nyní bude jedna souhrnná.
Facebook bude metriky postupně aktualizovat v následujících týdnech, skóre relevantnosti odstraní k 30. dubnu letošního roku.
Zajímá vás víc? Objevte tipy pro diagnostiku relevantnosti reklam.