Z možností Facebook reklam zmizí 28denní atribuční okno. To znamená, že inzerenti už nebudou moci sledovat přímé akce založené na kampaních v rámci delšího časového horizontu.
Atribuční modely vám umožňují měřit konkrétní reakce na vaše kampaně, a to na základě pravidel, které si stanovíte. Pokud si například vyberete jako konverzi možnost „koupit“ a použijete tento atribuční model jako výchozí, vaše přehledy zobrazí nákupy, které lze připsat poslednímu kliknutí na Facebook reklamu a uskutečnily se do 28 dní před nákupem, anebo poslednímu zobrazení reklamy, ke kterému došlo do 1 dne od nákupu. Záleží, co nastalo dříve.
Atribuční modely v zásadě používají touchpointy, které si v rámci reklamního procesu určíte. Díky nim získáte konkrétnější pohled na zvolenou metriku a můžete tak shromáždit více informací o skutečném dopadu vašich reklam.
Nyní však Facebook dané možnosti omezí, a to z důvodu plánované iniciativy v oblasti digitálního soukromí. Firmám se sníží možnost měřit interakce uživatelů napříč doménami a zařízeními. Mezi těmito limitacemi je přiřazení atribuční události k reklamě, právě v delších oknech atribuce.
Facebook tak už nebude schopen nabídnout 28denní okno. Místo toho bude omezen na 7denní přehled.
Tato změna bude mít dopad zejména na inzerenty využívající pokročilý Facebook marketing a na interenty, kterým běží rozsáhlejší kampaně. Vliv to bude mít také na automatizované systémy, které určují výdaje na Facebook reklamu na základě určitých událostí.
Ke změnám začne docházet od 12. října. Do tohoto data budou k dispozici všechny historické údaje. Pokud jste v minulosti používali atribuční modely, doporučujeme stáhnout si data, abyste mohli nadále sledovat výkon vašich reklam v čase.
O atribučních modelech zjistíte více v nápovědě Facebooku.