Facebook podniká další kroky, aby se přizpůsobil předpisům o ochraně osobních údajů. Nově odstraní další tisíce podrobných kategorií cílení reklam, které se týkají potenciálně problematických a citlivých témat.
Od 19. ledna 2022 už tak nebudou k dispozici kategorie, které souvisejí s problematikou, organizacemi nebo veřejnými osobnostmi, jež mají co dočinění se zdravím, rasovou nebo etnickou příslušností, politickou příslušností, náboženstvím a sexuální orientací.
Jinými slovy už tak nebudete moci cílit reklamy na témata, jako je Světový den diabetu či zdravotní problematika, stejnopohlavní manželství, LGBT komunita, katolická církev, židovské svátky a podobně.
Nyní to funguje tak, že když chcete cílit například na publikum, které se zajímá o politiku, máte na výběr různé okruhy založené na příslušnosti. Mnohé z nich brzy přestanou existovat, což může mít dopad na firmy, které se zaměřují právě na tato témata.
Facebook uvedl, že stávající reklamní sady s těmito možnostmi cílení budou fungovat až do 17. března 2022. I přesto je však možné, že vás v určité fázi vyzve k aktualizaci. Správce reklam bude rovněž poskytovat alternativní doporučení pro cílení reklam, bude-li to možné.
K odstraňování kategorií cílení reklam Facebook čas od času přistupuje. Naposledy loni v srpnu, kdy zrušil ty, které se méně používají nebo replikují jiné možnosti.
Podrobnosti se dozvíte na blogu Facebooku.