Facebook odstraní další kategorie cílení reklam

18. 11. 2021Novinky

Facebook podniká další kroky, aby se přizpůsobil předpisům o ochraně osobních údajů. Nově odstraní další tisíce podrobných kategorií cílení reklam, které se týkají potenciálně problematických a citlivých témat.

Od 19. ledna 2022 už tak nebudou k dispozici kategorie, které souvisejí s problematikou, organizacemi nebo veřejnými osobnostmi, jež mají co dočinění se zdravím, rasovou nebo etnickou příslušností, politickou příslušností, náboženstvím a sexuální orientací.

Jinými slovy už tak nebudete moci cílit reklamy na témata, jako je Světový den diabetu či zdravotní problematika, stejnopohlavní manželství, LGBT komunita, katolická církev, židovské svátky a podobně.

Nyní to funguje tak, že když chcete cílit například na publikum, které se zajímá o politiku, máte na výběr různé okruhy založené na příslušnosti. Mnohé z nich brzy přestanou existovat, což může mít dopad na firmy, které se zaměřují právě na tato témata.

Zdroj: Social Media Today

Facebook uvedl, že stávající reklamní sady s těmito možnostmi cílení budou fungovat až do 17. března 2022. I přesto je však možné, že vás v určité fázi vyzve k aktualizaci. Správce reklam bude rovněž poskytovat alternativní doporučení pro cílení reklam, bude-li to možné.

K odstraňování kategorií cílení reklam Facebook čas od času přistupuje. Naposledy loni v srpnu, kdy zrušil ty, které se méně používají nebo replikují jiné možnosti.

Podrobnosti se dozvíte na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře