Těšili jste se, že získáte nový prostor pro inzerci ve WhatsAppu? Budete si muset nejspíš ještě počkat. Není zatím jasné, zda tento reklamní prostor bude možné využívat. Facebook totiž rozpustil tým, který měl najít vhodný způsob, jak do WhatsApp zavést reklamu, a jeho práci vymazal i z kódu aplikace. I když má WhatsApp přes 1,5 miliardy uživatelů, prozatím zůstane bez reklamy a neobohatí tak celkové příjmy Facebooku.
Facebook koupil WhatsApp v roce 2014 a od té doby intenzivně pracuje na vylepšení jeho funkcí nejen směrem k běžným uživatelům, ale také k firmám. Jeho cílem je poskytnout podnikům další nástroj, který jim pomůže zlepšit komunikaci se zákazníky. A ano, opravdu se to Facebooku daří. Využití WhatsAppu mezi firmami roste.
Už od začátku se vedlo mnoho diskuzí, jak aplikaci zpeněžit. Jedná se však evidentně o nelehký úkol, především kvůli šifrování konverzací a bezpečnosti dat uživatelů.
Podle posledních zpráv ze srpna Facebook vyjednával s regulačními orgány a potenciálními obchodními partnery v Indonésii a Indii, kde má WhatsApp velký počet uživatelů. Jednání se týkala nového platebního systému WhatsApp Pay, který by měl usnadnit elektronické obchodování v aplikaci. Loni v červnu pak WhatsApp koupil indickou platformu eCommerce Meesho, která propojuje prodejce a jejich zákazníky.
I když WhatsApp upouští od zavedení reklamy do své aplikace, jedno je jasné. Jeho vývoj směřuje k elektronickému obchodování, k novým platebním metodám a k rozvoji komunikace mezi firmou a zákazníkem.