Poptávka po stále propracovanějších metrikách, které přesně řeknou, jak si firma na Facebooku vede, stoupá. Facebook proto v poslední době připravil několik aktualizací, které analytiky ještě o něco více zdokonalí.
Častější informace o aktualizacích a změnách
Facebook pravidelně oznamuje své plány, co se týče nových produktů či úprav těch stávajících. Nyní se chce zaměřit také na informace o metrikách tak, aby přicházely na pravidelnější bázi, aby byly srozumitelné pro všechny a stejně aktuální jako produkty. Oznámení o updatech budou přicházet skrze různé kanály včetně samotných produktů, klientských týmů a stránek Metrics FYI.
Zlepšení metodologie odhadování dosahu
Facebook také plánuje zdokonalit způsob, jak pracovat s čísly udávanými v nástroji pro odhadovaný reach, který je součástí rozhraní pro vytváření reklam. Zlepšuje například infrastrukturu pro shromažďování a zvětšování velikosti potenciálního publika, což by mělo vést k přesnějším odhadům v cílení, a to i napříč více platformami (Facebook, Instagram, Audience Network).
Přerozdělení reakcí na live video
V průběhu celého živého vysílání můžete přidávat neomezený počet Reactions. Tabulka „Reactions on Post“, kterou najdete v přehledech stránky v sekci pro live videa, dosud reflektovala jen jednu reakci na osobu. Facebook ale začne měřit i dodatečné reakce jednoho uživatele, které k videu přidá během jeho vysílání. Tyto metriky najdete ve sloupečku „Reactions on Post“.
Oprava nesouladů mezi Graph API a aplikací
Pluginy tlačítek Like a Share sčítají sumu lajků, komentářů a sdílení konkrétní URL adresy napříč Facebookem. Graph API je aplikační rozhraní pro vývojáře, které udává, kolikrát se daná URL na Facebooku objevila. Toto číslo je zcela shodné s tím, které se zobrazuje přímo u tlačítek Like a Share. Facebook ale přišel na to, že tato čísla se liší ve vyhledávačích na facebookové mobilní aplikaci. Tyto nesrovnalosti proto plánuje co nejdříve napravit, aby metriky vykazovaly konzistentní údaje.
Verifikace třetí stranou
Spolupráce s Facebook Marketing Partnery se sociální síti už dlouhé roky osvědčuje. Nyní proto hledá způsob, jak by tyto třetí strany mohly validovat reporty, které Facebook nabízí. To by klientům mělo přinést ještě větší transparentnost. Přes verifikační partnery bude možné například ověřovat nezávislá data o impresích, počtech zhlédnutí reklam a podobně.
Partnerství s lídry
V blízké době se ustanoví také tzv. Measurement Council. Tato skupina poskytne firmám a agenturám přímý vstup do analytických produktů a partnerství Facebooku či bude informovat o tom, jak se definují skutečné byznys hodnoty v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Podrobnosti Facebook přislíbil v následujících týdnech.