Facebook se už v říjnu rozhodl, že uživatelům pomůže rozpoznat politické inzerenty na sociální síti. A nyní dává této myšlence reálnou podobu. Reklamy, které mají co dočinění s politikou, bude označovat speciální značkou. Po těchto inzerentech bude navíc vyžadovat ověření identity.
Co to znamená? Inzerenti, kteří vytvoří politické reklamy na Facebooku, budou muset potvrdit, kdo jsou, kdo je zadavatelem reklam a že je jejich adresa reálná. Prozatím se tyto požadavky týkají inzerentů v USA, ale plánuje se globální rozšíření.
Soon anyone that sees a political ad on Facebook will see it labeled as such. This label will also include information on who paid for it. People in the US will start to see these labels later this spring, with more countries on the way. https://t.co/uOwhhBVUmz
— Facebook (@facebook) 6. dubna 2018
Soon anyone that sees a political ad on Facebook will see it labeled as such. This label will also include information on who paid for it. People in the US will start to see these labels later this spring, with more countries on the way. https://t.co/uOwhhBVUmz
— Facebook (@facebook) 6. dubna 2018
Inzerenti, kteří budou chtít spustit politicky zaměřenou reklamu, musí podstoupit autorizační proces. Ten provedou v autorizační tabulce, která bude k dispozici v sekci pro nastavení Facebook Page.
Reklamy obsahující politický obsah získají nálepku „Political Ad“, která poskytne informace o osobě nebo organizaci, která za reklamu zaplatila. Toto opatření by podobně, jako když Facebook ověřuje osoby, které provozují velké facebookové stránky, mělo snížit množství falešných účtů a/nebo skrytých politických inzerentů, jejichž cílem je polarizace společností a zasahování do voleb.
Podle Facebooku tato opatření sice nezastaví všechny lidi hrát nekalé politické hry, ale alespoň je to krok správným směrem. Sociální síť se totiž snaží zabránit využívání falešných účtů a stránek pro spuštění reklam.