Facebook na konferenci F8 nastínil směr, jakým se bude vyvíjet News Feed a jeho algoritmus. Sociální síť chce zvýšit interakci mezi přáteli a více propojit News Feed se Stories. Z toho vyplývají i novinky, které právě zavádí.
To, že Facebook a jeho platformy mají za cíl zvýšit komunikaci mezi rodinou a přáteli, je známou skutečností, na kterou se Facebook zaměřuje u mnoha novinek prezentovaných v tomto roce. Uživatelé podle průzkumu tvrdí, že používají Facebook hlavně pro spojení s přáteli. Tento fakt je pro Facebook klíčovou hodnotou a ovlivňuje i vývoj News Feedu.
Jeden z nových posunů v News Feedu se proto týká předpovědí a přerozdělování odhadovaných hodnot. Důležitá už není pravděpodobnost, že si uživatel příspěvek zobrazí, ale pravděpodobnost, že daný příspěvek usnadní rozhovor mezi uživatelem a jeho přáteli.
Na konferenci zveřejnil Facebook i statistiky, podle kterých vede angažovanost příspěvků od přátel a skupin nad příspěvky firemních stránek. Pro uživatele je jednodušší komentovat příspěvky na svých profilech než ve skupinách nebo na stránkách. Facebook se chce proto zaměřit na zlepšení interakce ve skupinách a plánuje uživatelům usnadnit další diskuzi a spojení.
Facebook se v letošním roce také zaměřuje na vylepšení svých Stories. Jejich popularita sice roste, ale nedosahuje počtu příspěvků v News Feedu. Právě včlenění Stories do News Feedu je jednou z priorit sociální sítě. V současné době již probíhají různé experimenty a průzkumy potenciálu jejich propojení tak, aby podpořily sdílení obsahu.
A jaké novinky plánuje Facebook pro své Stories konkrétně?
1. Group Stories
Facebook začal testovat skupinové Stories. Uživatelé by tak mohli přispívat do jednoho jediného kanálu Stories v příslušné skupině.
2. Birthday Stories
Facebookové Stories by měla ozvláštnit i funkcionalita, která je alternativou narozeninových přání. Tyto přání by se posílali skrze videa ve Stories.
3. Event Stories
Další novinkou má být možnost shromáždit všechny veřejně nahrané fotografie z události do jednoho zdroje ve Stories.
4. Profile Picture Stories
Profilové obrázky získávají podle statistik v News Feedu nejvíce likes a komentářů. Z tohoto důvodu se Facebook zabývá tím, jak nejlépe vytvořit Stories právě z profilové fotografie.
Facebook vidí ve Stories potenciál i přesto, že zatím nejsou tak oblíbené a využívané jako na Instagramu. Dále uvádí, že příběhy si získaly oblibu právě díky jejich jednoduchosti a že se brzy stanou primárním způsobem komunikace na sociálních sítích.