Facebook připravil pro malé firmy nové nástroje, jako jsou automatizované reklamy, rezervace schůzek a funkce pro úpravu videí. Cílem je pomoci začátečníkům a malým podnikům s nastavením reklam, usnadnit jim práci, ušetřit čas a hlavně je motivovat ke komplexnímu využívání sociálních sítí.
Automatizované reklamy
Automatizované reklamy přináší způsob, jak rychle a jednoduše nastavit kampaně na Facebooku, Instagramu, Messengeru a v Audience Network. Jsou navržené hlavně pro malé firmy, které nemají tolik marketingových znalostí a s reklamou na sociálních sítích teprve začínají.
Pokud si chcete automatizovanou reklamu vytvořit, na své facebookové stránce v levém panelu klikněte na „Propagovat“, vyberte „Začněte používat automatizované reklamy“ a poté přejděte na „Začínáme“.
Před tím, než se do automatizované reklamy pustíte, odpovíte Facebooku na několik základních otázek týkajících se vašeho podnikání a marketingových cílů.
Na základě odpovědí Facebook vytvoří plán s vhodnými obchodními cíly a tipy reklam. Doporučí vám, na jaké publikum cílit nebo jaký máte zvolit rozpočet, a navede vás v přípravě kreativy i za pomoci informací ze stránky.
Facebook vám bude také zasílat pravidelná upozornění, jak výkon reklamy vylepšit. Budete mít stále na výběr, jestli budete automatizovaných reklam využívat, nebo si budete nastavovat reklamu podle svých strategií a uvážení.
Rezervace schůzek
Další inovací, kterou bude Facebook zavádět, je rezervace schůzek pro malé firmy. Na své facebookové stránce si tak můžete nastavit funkci pro rezervaci schůzek. Ta je vhodná především pro firmy, které poskytují služby.
Klient si může pomocí tohoto nástroje zamluvit termín rovnou na facebookové stránce. Následně můžete skrze Messenger nebo textovou zprávou rozesílat připomenutí termínu, aby klient na rezervaci nezapomněl. Funkce nabízí i možnost personalizace nastavení, jako je menu služeb či zobrazení dostupnosti. Schůzky můžete spravovat přímo z vaší stránky.
Pokud si funkci chcete vyzkoušet, pod úvodní fotkou stránky klikněte na call to action tlačítko, vyberete si funkci rezervací a pokračujete podle nápovědy v nastavení.
Nově budou rozšířené i možnosti správy schůzek, které si budete moct synchronizovat s osobním kalendářem nebo s některými aplikacemi třetích stran typu HomeAdvisor nebo MyTime.
Úpravy videa
Další funkce mají pomoci malým firmám s úpravou videí a nabídnou jim snadnější:
- přidávání překryvných textů a obrázků do videa
- úpravu poměru stran videí pro jednotlivá umístění na Facebooku, Instagramu, Messengeru a Audience Network
- úpravu doby trvání videí pro reklamy
Cílem všech nových nástrojů je firmám pomoci ušetřit čas, zjednodušit práci a zlepšit jejich prezentaci na platformách Facebooku.
Nové funkce Facebook zavádí postupně během května a června 2019 všem uživatelům.