Facebook přidá možnost cílení příspěvků na top fanoušky

8. 7. 2019Novinky

Facebook zavede novou funkci, která umožní stránkám publikovat příspěvky v News Feedu jen pro jejich přední fanoušky. Cílení na nejvěrnější publikum by mělo podpořit zapojení komunity a pomoct facebookovým stránkám upevňovat s uživateli spojení.

Cílení na top fanoušky najdete v nástroji pro tvorbu příspěvku. U volby News Feed, hned vedle tlačítka pro sdílení, můžete nastavit, kdo uvidí obsah vašeho příspěvku. Na výběr budete mít z voleb:

  • Veřejný – příspěvek může vidět kdokoliv z Facebooku i mimo něj
  • Omezený okruh uživatelů – příspěvek uvidí pouze vybraní uživatelé Facebooku, například na základě věku a lokality
  • Cílení v kanálu vybraných příspěvků – jedná se o uživatele se specifickými zájmy nebo přáteli
  • Top Fans – uživatelé, kteří jsou vašimi předními fanoušky

Skrze nový nástroj budete moct tvořit exkluzivní obsah jen pro nejvěrnější fanoušky, a tím je motivovat, aby byli na vaší facebookové stránce ještě aktivnější.

K tomu, abyste mohli na přední fanoušky cílit, musíte mít aktivní Top Fan Badges – štítek aktivního fanouška. Ten Facebook aktivoval u všech facebookových stránek, které splňují následující podmínky. 

Pokud si chcete zkontrolovat, jestli ho máte zapnutý, v „Nastavení stránky“ klikněte na „Facebook odznaky“ a následně zapněte nebo vypněte odznaky předního fanouška.

Nejaktivnější uživatelé pak dostanou upozornění, že získávají štítek předního fanouška, a po jeho potvrzení budou nést při publikování na stránce odznak Top Fans.

Fanoušci musí odznaky přijmout a poté se budou zobrazovat i v kartě stránky Komunita. Facebook může štítek Top Fans uživateli při neaktivitě zase odebrat. Odznak je aktivní jen u facebookových stránek, nikoliv u soukromých profilů.

Facebook několik měsíců cílení příspěvků na přední fanoušky testoval, takže někteří mohli mít funkci již k dispozici. Nyní bude Facebook nový nástroj postupně zavádět všem uživatelům globálně.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře