Facebook oznámil, že zavádí sadu nových možností monetizace pro tvůrce videí. Pozornost zaměřuje zejména na krátké video klipy, které dnes představují nejmodernější trend na sociálních sítích.
Minutová videa
Autoři videí budou moci vydělat peníze poprvé i na spotech o délce 1 minuta. Facebook do nich totiž začne vkládat in-stream reklamy v maximální délce 30 sekund. To dosud umožňovala pouze videa delší než 3 minuty. V těch se nyní mohou objevit až 45vteřinové reklamy.
Novinka se dotkne zatím jen minutových videí na Facebooku. Reels videa na Instagramu, která jsou dvakrát kratší, zatím tuto možnost nedostanou. Pokud jste však už dnes schopni vytvořit atraktivní krátké video, jistě nebude problém ho prodloužit a díky tomu ho monetizovat.
Stories
O tom, že Facebook má v monetizačním hledáčku krátké formáty obsahu, svědčí i další novinka. V nadcházejících týdnech začne testovat možnost monetizace Facebook Stories, a to pomocí reklamních samolepek. Zatím se jedná o interní test, ale brzy by ho mělo dostat k dispozici více tvůrců.
Nová kritéria
Kromě toho Facebook aktualizuje kritéria způsobilosti pro in-stream reklamy. Aby se tvůrci mohli kvalifikovat pro monetizaci, potřebují:
- celkem 600 000 minut zhlédnutí v jakékoliv kombinaci nahraných videí (i live vysílání a videí na vyžádání) v posledních 60 dnech,
- 5 nebo více aktivních videí nebo dřívějších živých vysílání (to znamená, že video musí být publikované, nesmazané a v souladu se zásadami monetizace obsahu).
Live vysílání
Další klíčovou oblastí, na kterou se Facebook aktuálně zaměřuje, je živé vysílání, kde rovněž otevírá nové možnosti zpeněžení obsahu. Dosud měli tyto možnosti k dispozici jen vybraní autoři, nyní se však otevírají více tvůrcům.
Pokud chcete do svých live vysílání přidat in-stream reklamy, je potřeba splnit tento požadavek:
- 60 000 minut live videa zhlédnutých za posledních 60 dní.
Facebook se také snaží zvýšit povědomí o svém programu Stars, kde můžete tvůrcům live streamů věnovat hvězdičky, za které pak obdrží finanční odměnu.
Facebook v posledních měsících systém hvězd zdokonaloval a načrtl řadu nových nástrojů, například animované grafiky za různé ceny nebo připnutí hvězd v komentářích. Stejně tak jej chce rozšířit na další formáty. Nyní je testuje ve videích na vyžádání a krátkých videích.
A proč se vlastně Facebook tolik snaží oslovit tvůrce a pomoci jim zpeněžit jejich úsilí? Protože od roku 2019 do 2020 vzrostl počet autorů video obsahu, kteří si na Facebook vydělávají 10 000 USD měsíčně, o 88 % a počet autorů, kteří si vydělávají 1 000 USD za měsíc, o 94 %. Facebook zde vidí velký potenciál navýšení základy tvůrců, zejména u krátkých video formátů, které momentálně hýbou světem sociálních sítí.
Podrobnosti o novinkách si přečtete na blogu Facebooku.