Facebook představil dvě novinky týkající se větší transparentnosti reklam na facebookových stránkách. Uživatelé získají více informací o firmě či organizaci a o aktuálně běžících reklamách. Tyto novinky mají vést k vetší odpovědnosti inzerentů a zabránit zneužití na Facebooku.
Zobrazení aktivních reklam
Nově můžete vidět reklamy stránek, které jsou aktivní na Facebooku, Instagramu a Messengeru. Stačí se přihlásit na libovolnou stránku a vybrat funkci „Informace a reklamy“. Následně se zobrazí všechny spuštěné reklamy dané stránky, kde si můžete vybrat filtr země a v dané lokalitě uvidíte reklamy, které tam má stránka spuštěné.
Stejně jako u jakékoliv reklamy na Facebooku budete moci reklamy označovat, pokud si myslíte, že porušují zásady, a Facebook je bude následně kontrolovat.
Facebook také oznámil, že v Brazílii brzy zahájí politický archiv a začne přijímat registraci od politických inzerentů v Brazílii. Cílem je poskytnout lepší transparentnost, aby političtí inzerenti nezneužívali sociální sítě k manipulaci.
Další informace o stránce
Tato funkce pomůže uživatelům získat více informací i o takových facebookových stránkách, které uživatele neinformují. Například můžete vidět všechny změny jmen za poslední dobu nebo datum, kdy byla stránka vytvořena. V následujících týdnech bude tato funkce uvedena do provozu.
ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode
Převážnou většinu reklam na Facebooku provozují legitimní organizace, ať už se jedná o malé, nebo velké firmy. Facebook se ale také v některých případech setkal s podvodníky a těmito změnami se snaží zvýšit transparentnost a bezpečnost.