Stát se virálem je jistě vítaný vedlejší účinek zveřejněného video obsahu. Ovšem jednoznačná pravidla k tomu, jak takový spot vytvořit, neexistují. Facebook se tomu snaží alespoň přiblížit a aktualizuje přehledy, které pomohou tvůrcům videí získat lepší informace o tom, jak lidé a stránky sdílejí jejich obsah a jaké jsou šance na viralitu.
Facebook při tom zohlednil požadavky tvůrců videí i potřeby uživatelů a stránek, které video sdílejí. Testuje také nové metriky a některé původní metriky na žádost tvůrců videí naopak odstraňuje. Co to přesně znamená?
Co se mění pro uživatele a stránky, které videa sdílejí:
- Facebook v přehledech odstraní retenční graf, průměrnou dobu sledování, zhlédnutí v délce 30 sekund a podrobný rozpis zhlédnutí (autoplay/click to play a unikátní/opakované). K těmto informacím získají přístup pouze tvůrci.
- Facebook ze stejného důvodu odstraní i počet zhlédnutých minut, zhlédnutí v délce 10 sekund a metriky videí přehraných se zvukem.
- Majitelé stránky, kteří sdílejí videa, získají přístup k souhrnným demografickým údajům a informacím o lokalitě lidí, kteří spot sledují. Uvidí také graf s denním zhlédnutím nasdíleného videa a doplňkové přehledy týkající se placené vs. organické aktivity.
Co se mění pro tvůrce video obsahu:
- Tvůrci obsahu také dostanou extra informace o tom, na jakých stránkách se jejich video sdílelo, a k tomu i příslušné metriky.
Facebook rovněž chystá opravu několika bugů, které objevil během testování a které se týkají metriky průměrné doby zhlédnutí videa.
Aktualizace přehledů pro video obsah by měla nastat v průběhu srpna.