Facebook oznámil několik nových aktualizací, které jsou určené pro veřejné osobnosti a influencery. Oblíbení tvůrci, sportovci, sportovní týmy, hudebníci, novináři, celebrity nebo bloggeři jsou pro sociální sítě velmi důležití, protože zapojují do svých komunit velký počet běžných uživatelů. Facebook chce aktivity veřejných osobností podporovat, a proto se soustředí na vylepšení nástrojů, které jim usnadní práci na platformě a pomohou jim dosáhnout jejich cílů.
Spolupráce na příběhu
První novinkou, kterou Facebook testuje, je spolupráce na Stories. To znamená, že by v rámci jedné události nebo tématu ve Stories mohlo přispívat více veřejných osobností najednou.
Test můžete vidět níže na ukázce příběhů z akce Tomorrowland. První Stories pochází z hlavního účtu, dále následují příběhy dalších veřejných osobností. Při testu tak do Stories přispělo přes 20 umělců s více než 73 miliony kombinovaných sledujících.
Tato funkce může akcím přinést výrazně více followerů. Uživatelé zase uvidí zajímavější obsah, budou moci poznat nové umělce a začít sledovat nové účty.
Výzva k akci ve Stories
Dalším nástrojem, který Facebook zavádí, je nová samolepka Fan Reply Sticker, díky které bude možné vyzvat followery, aby na Stories reagovali fotografií nebo videem. Dané odpovědi bude moci veřejná osobnost sdílet společně s ostatními fanoušky.
Cílem je motivovat uživatele k interakcím a zvýšit jejich zapojení. Tuto funkci budou mít k dispozici i facebookové stránky.
Swipe up na Facebook Stories
Facebook začal testovat odkazy pro nákup přes funkcionalitu Swipe up i ve Facebook Stories. Pravděpodobně bude možné také přesdílet Stories se Swipe up odkazem z Instagramu na Facebook.
Označování produktů
Facebook chce také zavést možnost označovat produkty na fotografiích a videích ve Stories. Funkce by měla být k dispozici jen vybraným uživatelům.
Představení nových osobností ve feedu
Dále Facebook testuje nástroj, který by usnadnil vyhledávání veřejných osobností na základě toho, koho už sledujete a na jaký obsah reagujete. V News Feedu by se vám na základě různých parametrů zobrazovala nabídka vybraných účtů. Cílem je uživatelům představit známé tváře i nové talenty.
Hvězdičky Facebooku pro tvůrce videí
Systém hvězdiček Facebook původně vytvořil pro herní tvůrce, ale nyní bude k dispozici i pro autory videí. Jedná se o funkcionalitu, která monetizuje stream. Fanoušci si kupují hvězdy a při sledování živých přenosů je posílají oblíbeným tvůrcům. Tvůrci poté mohou nejvěrnější fanoušky (odesílatele hvězd) odměnit podle své fantazie nebo využít svých přenosů ke sbírkám pro dobrou věc.