Interakce s uživateli, která probíhá na Facebooku, se dnes stává stěžejní komunikační strategií mnoha podniků. Facebook proto udělal další logický krok k využití Messengeru pro komerční účely – propojuje ho přímo s webovými stránkami firem.
Aktuální update Facebook plug-inu umožní přidat na web message box a box pro události. Tahle nová funkce má přitom hromadu výhod a předpokládá se, že značně ovlivní způsob, kterým lidé komunikují s podniky.
Messenger nahradí telefony a e-maily
Zákazníci teď totiž budou moci posílat zprávy podnikům přímo ze svého Facebook inboxu na počítači nebo z Messengeru na mobilu, aniž by museli opustit jejich web. Co to znamená? Když si například objednají jídlo na webu, mohou případné úpravy objednávky udělat přes Messenger. Přes něj mohou také přímo položit dotaz na produkty, které firma prodává, poslat stížnost nebo poskytnout zpětnou vazbu.
Posted by Facebook Developers on Tuesday, December 1, 2015
To samé lze samozřejmě udělat i přes Facebook Page, ale lidé, kteří k „akcím“ využívají stále raději webové stránky, se tak pravděpodobněji obrátí přímo na ně než na stránku na sociální síti. Novinka se zavděčí i těm, kdo s podniky komunikují raději přes chat než telefonicky či e-mailem, o to více na platformě, kterou dobře znají a denně používají.
Že Facebook na svém komunikátoru neustále pracuje a zlepšuje ho, dokazuje i testování virtuálního asistenta M, který bude fungovat přímo v Messengeru. Více se o něm dozvíte v našem článku.
Facebookové události na webu
V podobném duchu Facebook integruje do plug-inu také události. To znamená, že jakékoliv změny, které v eventu na Facebooku uděláte, se automaticky zobrazí na vašem webu. Přímo na něm budou mít uživatelé možnost připojit se k události i dostávat upozornění na nadcházející akce. Kromě toho také uvidí, kdo z jejich přátel se události zúčastní, aniž by museli přejít na Facebook. A plug-in je dokonce tak sofistikovaný, že zobrazí i události ve vašem okolí.
Prostřednictvím těchto novinek se chce Facebook otevřít většímu množství podniků a firem a ukázat jim, že mohou využívat více sociálních prvků, aniž by museli nutit lidi navštěvovat jejich facebookové stránky.
Pokud vás novinky zaujaly a také je chcete mít na svém webu, podívejte se na developer page.