Meta přidala nový způsob zadávání zpětné vazby k videím Reels na Facebooku. Zároveň se snaží prezentovat Reels, které jsou nejrychleji rostoucím formátem obsahu, na více místech.
U videí Reels na Facebooku je nyní k dispozici nová zjednodušená možnost zpětné vazby. Díky ní teď mají uživatelé větší kontrolu nad tím, co chtějí v kanálu příspěvků vidět více nebo méně.
V horní části nabídky se třemi tečkami u každého videa uvidíte novou možnost Zobrazit více a Zobrazit méně. Výběr první možnosti dočasně zvýší skóre daného klipu, druhá možnost funguje naopak. Díky tomu může Meta hodnotit Reels chytřeji a lépe se přizpůsobovat preferencím uživatelů.
V dolní části obrazovky pak Meta vyzývá uživatele k přímé zpětné vazbě, aby mohla lépe sladit svá algoritmická doporučení s jejich zájmy.
Zpětná vazba je pro Metu důležitá zejména proto, že algoritmus je stále méně závislý na vašem vlastním sociálním grafu. To znamená, že již nespoléhá na lidi a stránky, které sledujete, ale doporučuje obsah pomocí umělé inteligence.
Na základě aktivity uživatelů teď AI doporučuje více než 20 % obsahu, který se zobrazuje ve feedech na Facebooku. Na Instagramu tvoří doporučení AI přibližně 40 % obsahu zobrazovaného ve streamu. Nové možnosti rychlé odezvy jsou tak zásadní pro správné nasměrování algoritmu.
Kromě toho přidá Meta do Reels kontextové popisky, které vysvětlují, proč se vám zobrazují určitá videa – například proto, že se líbila některému z vašich přátel.
Meta se rovněž snaží lépe zviditelnit Reels v kanálu pro sledování videí. V horní části Facebook Watch přidává novou záložku, která k těmto videím urychlí přístup. Nyní tak bude možné plynule přecházet mezi Reels a dlouhými videi.
Podrobnosti o všech novinkách se dozvíte na blogu Mety.