Facebook chystá od 24. října velkou aktualizaci pixelu. Mezi možnosti, které mohou inzerenti u reklam využít, zařadí nově i cookies první strany. Díky tomu oslovíte více uživatelů a zvýšíte přesnost měření i reportování.
Tento krok je přímou reakcí na software „inteligentní prevence sledování“, který blokuje cookies třetích stran z webových stránek. Tento software si uživatelé oblíbili a využívají ho stále více. Některé prohlížeče, například Safari, ho mají dokonce integrovaný.
Pokud k zablokování cookies dojde, inzerenti nemají šanci efektivně sledovat a sbírat data, ať už jde o návštěvy webů, zhlédnutí, nebo konverze. Facebook Pixel doteď s cookies třetí strany pracoval, proto novinka zásadně hýbne se současným statem quo.
Od 24. října budou mít inzerenti výchozí možnost používat cookies první i třetí strany. Ty se doporučují právě při využití v reklamních kampaních, protože umožňují oslovit více lidí a přesněji měřit i reportovat. Pokud cookies první strany využít nechcete, můžete se odhlásit prostřednictvím nastavení pixelu a souborů cookies v Event Manageru.
Cookies první a třetí strany se liší v tom, kdo je jejich vlastníkem. U cookies první strany jsou to webové stránky, které si aktuálně prohlížíte. Tyto cookies se navíc ukládají na delší dobu. Cookies třetí strany vlastní jiný web, než ten, co si prohlížíte.
Pro podrobnosti o novince i cookies se podívejte do nápovědy Facebooku.