Metriky Conversion Lift zavedl Facebook už v lednu loňského roku. Díky nim mohou inzerenti sledovat, zda jejich reklamy přinášejí konverze. Nyní sociální síť oznámila, že plánuje rozšířit dostupnost této funkce a vylepšit podobu reportů.
Měření výkonnosti kampaní je dnes zásadní. Přesto stále neexistuje způsob, jak získat kompletní přehled o tom, které marketingové kanály jsou nejefektivnější. Mnoho inzerentů se při měření výkonu reklam spoléhá na kliky a cookies, ale protože se hodně konverzí uskuteční bez kliků a v rámci cookies není technicky možné změřit, jaký dopad mají reklamy napříč zařízeními nebo při in-store nákupech, bývají tyto metriky chybné a zavádějící.
Proto Facebook neustále vytváří a zlepšuje analytické nástroje, které by ukázaly přesné hodnoty. Díky nim mohou mít inzerenti jistotu, že jejich reklamy oslovují skutečné lidi, a zjistit, do jaké míry fungují.
Novinky v konverzích
V srpnu 2014 představil Facebook cross-device reporting, který bere v potaz všechna zařízení, která zákazníci používají k nákupu. V lednu 2015 pak přišel s metrikou Lift measurement, která za použití testovacích a kontrolních skupin ukazuje, jaký byznys reklamy generují. A nyní testuje další novinky.
Zaprvé budou konverzní metriky dostupnější většímu množství zadavatelů reklamy. Vybraní inzerenti budou moci sledovat konverze prostřednictvím API, marketingových partnerů Facebooku a analytických nástrojů třetích stran.
Zadruhé Facebook rozšiřuje oblasti v reportingu. Ty inzerentům odhalí, které reklamy lidé viděli nebo na ně klikli předtím, než provedli konverzi. Tím se dozvíte, které z vašich reklam fungují nejefektivněji.
Facebook bude o zavedení novinek do praxe informovat prostřednictvím marketingových partnerů a API. Více o tom, jak Conversion Lift funguje, vysvětlí i nápověda Facebooku.