Co je nejotravnější věcí pro inzerenta? Platit za kliky a imprese, které jsou nezamýšlené. Tyto reklamní „šotci“ navíc zkreslují reporty a zbytečně kazí náladu marketérům i důvěryhodnost Facebooku. Ten naštěstí přichází s řešením a chystá dvě velké změny, které by měly zpřesnit výsledky.
V první řadě nebude započítávat ani účtovat neúmyslné kliky na reklamy v Audience Network. Špatné umístnění reklam totiž často způsobuje, že uživatelé na reklamu kliknou náhodou. Tyto interakce pak obvykle rychle ukončují, protože si uvědomí svou chybu. A inzerenti za ně nově nebudou muset platit.
Facebook bude po kliknutí také měřit čas strávený na landing page. Díky tomu zjistí, zda se jednalo o úmyslné kliknutí, nebo ne. Limit je stanoven na 2 sekundy. Pokud uživatel na stránce stráví méně času, klik se nezaznamená a inzerentovi se nezaúčtuje.
Facebook přidá také dvě nové metriky, které změří skutečné výsledky kampaní – celkové imprese a imprese způsobené automatickým obnovením stránky.
Celkové imprese zahrnou všechna zobrazení, fakturovaná i nezaúčtovaná. Imprese se považuje za nezaúčtovanou, pokud k ní dojde po vyčerpání rozpočtu při zobrazování reklamy stejné osobě v krátkém časovém rámci, nebo pokud byla reklama označená za podvodnou.
Imprese způsobené automatickým obnovením stránky se týkají reklam umístěných v pravém sloupci. Řada uživatelů si toho možná nevšimla, ale tyto reklamy nejsou na Facebooku pro desktopy statické. Ve skutečnosti se pravidelně a automaticky obnovují, takže Facebook může v tomto prostoru servírovat větší množství reklam. Nový typ impresí vám oznámí, kolik z vašich reklam jsou výsledkem obnovení prohlížeče.