Facebook zavádí do komunikátoru Messenger for Business nové API s jednorázovými oznámeními. Ty firmě umožní znovu kontaktovat potenciální zákazníky a oslovit je napřímo s aktualizacemi, které je zajímají.
Plán zavést nové API oznámil Facebook v prosinci. Novinka upozorní zákazníky například na snížení cen, doplnění zboží do skladu nebo jiná důležitá sdělení, o která zákazníci projevili zájem.
API přitom funguje jednoduše. Firma odešle uživateli zprávu s dotazem, jestli chce být informován o daném „tématu“. Pokud uživatel o toto oznámení požádá, obdrží firma token, který pak může později použít k odeslání informací, které uživatel požadoval.
Novinka je další způsob, jak firmy zůstanou ve spojení se zákazníky prostřednictvím přímých zpráv. Zajímavé je, že co se týče prostoru pro posílání osobních zpráv (Messenger, WhatsApp), nasadil tu Facebook firmám přísné limity, jak často mohou kontaktovat potenciální zákazníky, aby zabránil spamování. To se však brzy změní.
Firmy mají nyní 24 hodin na to, aby odpověděly na zprávu, kterou iniciovala osoba v Messengeru. Pokud to nestihnou, jako „bonus“ mohou poslat zprávu ještě v dalších 24 hodinách. Uživatelé ovšem očekávají rychlejší reakce firem a Facebook jim chce vyjít vstříc. Zároveň nechce, aby firmy uživatele spamovali. Nedávno se možná i proto rozhodl, že odstupuje od reklam ve WhatsAppu. A „pravidlo 24 hodin“ také zruší – přesně 4. března 2020.
Podrobnosti o novém API v Messengeru for Business si přečtete na blogu Facebooku.