Facebook spustil vzdělávací program pro zaměstnance a firmy z EU

26. 2. 2018Novinky

Facebook představil program Facebook Community Boost, který pomůže malým firmám růst a uživatele vybaví digitálními dovednostmi, které potřebují každý den na pracovišti. Do roku 2020 chce vzdělat milion lidí a hodlá také investovat 10 milionů eur do inovací v oblasti výzkumu umělé inteligence.

Nové kurzy ve třech zemích

V rámci tohoto projektu otevře Facebook tři nové vzdělávací huby ve Španělsku, Polsku a Itálii. Cílem je předat dovednosti a informace milionu lidí. Malé podniky a start-upy jsou totiž podle Facebooku srdcem ekonomiky a vytvářejí většinu nových pracovních pozic po celém světě.

Díky programu budou tyto firmy pracovat bok po boku s Facebookem, který je podpoří v růstu a náboru. Facebook se také v programu zaměří na zaměstnance a naučí je dovednostem, které potřebují pro svou práci nebo uskutečnění svých nápadů.

Všechny tři huby budou pracovat na základě partnerství s lokálními organizacemi a nabízet trénink v oblasti digitálních dovedností, mediální gramotnosti a online bezpečnosti. Podobný a úspěšný model funguje od loňska v Berlíně jako Facebook’s Digitales Lernzentrum, které pracuje s uprchlíky, seniory a komunitními skupinami.

Pro zaměstnance

V následujících dvou letech chce Facebook vzdělávat 300 tisíc lidí ve Velké Británii, Francii, Německu, Polsku, Itálii a Španělsku. Pro 75 tisíc lidí je připravený osobní kurz, zbytek bude online. Trénink bude každému účastníkovi ušitý na míru, takže někdo, kdo již dovednostmi oplývá, se může učit kódovat, zatímco začátečníci se naučí, jak si například otevřít účet v bance online.

Pro majitele firem

Majitelé firem budou mít k dispozici různé druhy kurzů, které jim pomohou získat nové digitální zkušenosti a najít nové zákazníky doma i v zahraničí. 100 tisíc lidí se zúčastní kurzů osobně, 250 tisíc po internetu.

Pro ženy

Facebook také vede program #SheMeansBusiness, v rámci kterého chce nově vzdělávat 15 tisíc žen ve Francii. Program v této oblasti nabídne podporu podnikatelek pomocí mentoringu, networkingu, partnerské pomoci a inspirativních modelů. Tyto kurzy již fungují ve Velké Británii a Itálii a Facebook je letos plánuje rozšířit také do Irska, Španělska a Švédska.

Investice do umělé inteligence

Investice 10 milionů eur půjde na výzkum umělé inteligence ve Francii. Facebook rozdá 40 grantů pro PhD studenty a francouzským veřejným institucím zpřístupní 10 serverů a otevřených souborů s daty. V souvislosti s tím také zdvojnásobí výzkumný a inženýrský tým na 60 členů.

Facebook podporuje firmy dlouhodobě

Tento program navazuje na předchozí investice a kurzy, které Facebook pořádá. Od roku 2011 investoval více než miliardu dolarů do podpory malých podniků po celém světě. Programem Boost Your Business prošly stovky tisíc malých firem a více než milion malých firem využilo bezplatný online vzdělávací hub. Více než 70 milionů malých podniků také používá Facebook stránky, které umožňují online prezentaci zdarma.

Nedávný výzkum také ukázal, že:

  • 35 % malých a středních podniků ve Francii, Německu, Itálii, Polsku, Španělsku a Velké Británii buduje business na Facebooku.
  • 49 % firem najímá více zaměstnanců díky propojení s Facebookem.
  • 57 % firmám se díky Facebooku zvýšily prodeje.
  • 60 % firmám pomáhá Facebook prodat produkty v jiných městech a zemích.
  • 67 % majitelů firem považuje u uchazečů o práci za důležitější digitální a social media dovednosti, než kam chodil na školu.
Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře