Facebook testuje funkci hlasových příspěvků Voice Clips

21. 3. 2018Novinky

Své příspěvky už nebudete muset psát, postačí je nadiktovat. Kromě textu, obrázků a videí totiž bude možné vytvářet příspěvky i pomocí hlasu. Facebook testuje tuto funkci na velmi malém vzorku uživatelů v Indii, kde byl v minulém týdnu zveřejněn jeden z prvních hlasových klipů.

Samotný proces tvorby hlasového příspěvku je snadný. V možnostech aktualizace stavu najdete funkci ,,Přidat hlasový klip‘‘. Po kliknutí se začne zaznamenávat hlasová zpráva s grafikou v podobě křivky nahraného hlasu. V současné testovací verzi neexistuje žádný limit délky zvukových klipů. Výsledná hlasová zpráva ale upravovat nelze.

Funkce Voice Clips by měla být novou možností, jak sdílet myšlenky a názory s ostatními. ,,Vždy se snažíme pomáhat lidem na Facebooku a spojovat je s jejich přáteli a rodinou způsobem, jenž je pro ně autentický. Hlasové klipy dávají lidem nové médium, pomocí něhož se mohou vyjádřit,“ říká sociální síť.

Hlasové klipy jsou důvěrnější než text a mají snazší nahrávání než video. Facebook doufá, že právě nový typ příspěvků pomůže vyvolat více sdílení. Tento krok může být i reakcí na klesající zobrazování obsahu na Facebooku. To se v roce 2015 snížilo o 21 % a v roce 2016 o dalších 16 %, jelikož se velká část uživatelů přesouvá na Instagram.

Facebook může ale i strategicky reagovat na rostoucí popularitu tzv. podcastingu, který v posledních letech explodoval i v jiných konkurenčních aplikacích. Obzvláště u mladších uživatelů jsou hlasové zprávy velmi oblíbené. Hlas je jedním z nejintenzivnějších komunikačních prostředků. Facebook nabízí možnost komunikace pomocí hlasových zpráv i prostřednictvím aplikace Messenger.

Z hlediska marketingu sociálních médií se může zdát používání hlasu jako poměrně omezené, ale byla by to další možnost, jak zvážit nový nástroj pro komunikaci se zákazníky. Pokud by se funkce Voice Clips ukázala jako přínosná a populární, zpřístupní ji Facebook celé veřejnosti.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře