Nový nástroj umožní uživatelům sdílet do Facebook Stories události, o které mají zájem nebo se jich zúčastní. Propojení příběhů a událostí by firmám přineslo další možnost, jak zvýšit povědomí o konané akci.
Po rozkliknutí konkrétní události se v nástrojích na Facebooku zobrazí nová volba „Sdílej tuto událost do tvého příběhu“. Ve spodní části Stories se následně promítne nová nálepka události s informacemi jako den, datum, čas, název akce a stav – mám zájem o akci/zúčastním se akce.
Přátelé uživatele, který přidal událost do Stories, pak mohou na nálepku kliknout a dostat se na kartu akce. Navíc by součástí funkce měl být i seznam přátel, kteří se chystají události zúčastnit, takže si s nimi můžete snadno vytvořit skupinový chat a o dané akci konverzovat.
Facebook chce nabídnout pořadatelům další možnost, jak získat organické šíření událostí mezi uživateli.
Výzkumy eMarketer navíc ukazují, že mladší uživatelé migrují na Instagram a Facebook je chce přivést zpět. Proto se chce soustředit i na vývoj takových funkcí, které by zaujaly mladší věkové kategorie. Platí to například právě u událostí – zatímco Instagram eventy nenabízí vůbec, na Facebooku je nástroj velmi propracovaný.
Facebook potvrdil testování funkce v USA, Brazílii a Mexiku.