Facebook zkouší nový reklamní formát, takzvanou multibrandovou reklamu. Ta v jedné reklamě spojí dohromady více značek. Novinka má klady i zápory – na jedné straně má být levnější než standardní reklamy v News Feedu, na druhou stranu vám však Facebook reklamního partnera přiřadí automaticky.
Inzerentů na Facebooku přibývá, místa v News Feedu ubývá. Sociální síť proto dlouhodobě řeší, jak si s tímto problémem poradit.
Jednou z variant, kterou právě testuje v USA, Kanadě a Velké Británii, může být multibrandová reklama, ve které se spojí větší počet inzerentů. Tento formát tak otevírá prostor k zajímavé spolupráci firem.
Prozatím by se v jedné reklamě měly objevit pouze dvě různé značky. Ještě ale není jasné, jestli se tento formát prakticky uchytí a Facebook ho spustí veřejně. Firmy totiž zatím nebudou mít kontrolu nad tím, se kterou další značkou se v reklamě objeví.
Na druhou stranu se jedná o inovativní novinku, která sníží CPM a nezatíží rozpočet tolik jako standardní reklamy v News Feedu.