Facebook testuje nové funkcionality a nástroje pro reklamy. Těšit se můžete na aktualizované kategorie cílení instreamových reklam, reklamy v Instagram Reels či zbrusu nové Sticker Ads ve Facebook Stories.
Témata pro cílení instream reklam
První novinkou jsou kategorie instreamových reklam, které vám poskytnou větší možnosti cílení. Nové segmenty by měly rozdělit větší tematické skupiny na konkrétnější podmnožiny publika. Pokud vyberete účel povědomí o značce a umístění pouze in-stream, dostanete k dispozici více než 20 témat videí, u kterých budete moci vaše reklamy zobrazovat. Díky tomu můžete reklamy efektivněji zacílit, protože diváky videa dané téma zajímá.
Tuto novinku Facebook už globálně testuje a plánuje ji zavést koncem letošního roku.
Reklamy v Reels
Facebook také začal testovat reklamy ve videích Reels na Instagramu. Reklamy tu vypadají velmi podobně jako organická videa, ovšem doplňuje je několik funkcionalit, jako je označení sponzorovaného videa pro větší transparentnost nebo CTA tlačítko pro okamžitý nákup či instalaci propagované aplikace.
Reklamy v Reels se objeví mezi organickými klipy a mohou mít délku až 30 vteřin. Testování probíhá v několika prvních zemích a v následujících měsících by se mělo rozšířit do dalších.
Sticker reklamy ve Stories
Facebook rovněž chystá nové reklamy ve Facebook Stories. Takzvané Sticker Ads umožní monetizovat příběhy pomocí reklam, které vypadají jako samolepky. Můžete si je dokonce vytvořit na míru a umístit do libovolného místa příběhu.
Vzniká tak nový prostor pro obchodní příležitosti na Facebooku a současně nový formát spolupráce mezi značkami a influencery, který vypadá více organicky a nikoliv jako standardní reklama. Testování Sticker Ads začne během několika týdnů.
Podrobnosti o všech novinkách si přečtete na blogu Facebooku.