Facebook testuje novou velikost obrázků v náhledech odkazů

11. 10. 2018Novinky

Až budete na Facebooku sdílet odkaz, dobře si předem rozmyslete, jaký náhledový obrázek použijete. Sociální síť chce totiž změnit jeho velikost z obdélníku na modernější čtverec.

Obrázky, které se zobrazí spolu se sdíleným odkazem, budou mít nově poměr stran 1:1. Důležité proto bude, abyste už v originálním odkazu použili takový obrázek, jehož kvalita se při oříznutí stran nezmění. Pozor si budete muset dát hlavně v případě, pokud je běžnou součástí vašich obrázků i text.

Ukázku, jak to bude vypadat, můžete vidět na příkladu The Irish Times. Vpravo je současná podoba obrázků u odkazu, vlevo jeho nová podoba.

Pokud používáte v obrázku pouze vizuál bez textu, bude vaše práce o něco jednodušší. Ovšem ani tady byste neměli výběr podceňovat, protože se může stát, že Facebook ořízne obrázek nevhodně či nevzhledně, jako třeba na ukázce slovenského Denníku N:

Facebook tuto variantu aktuálně testuje na malém vzorku uživatelů a nemá zatím v plánu ji okamžitě rozšířit dál. Pokud se ale ukáže, že se nová podoba odkazů osvědčí, zavede ji globálně.

Facebook totiž předpokládá, že čtvercový rozměr obrázků více zaujme pozornost a přivede tak více návštěvníků na webové stránky firem. Navíc se jedná o modernější formát, který například v příspěvcích používá Instagram.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře